El president de Seat, Wayne Griffiths, ha defensat aquest dimarts que “els ciutadans tenen dret a una mobilitat individual” amb cotxe per Barcelona. En un discurs coincidint amb la inauguració del primer Cupra Garage al centre de la ciutat, Griffiths ha dit que els nous vehicles de marques com aquesta són “part de la solució” de la nova mobilitat, més elèctrica i sostenible, i no “part del problema”. Segons el president de Seat, Barcelona és una ciutat “amb futur” per als nous vehicles verds i nets. El nou Cupra Garage al centre de la capital catalana pretén contribuir a l’objectiu de la marca de duplicar les vendes aquest any, que el 2021 van superar els 11.000 vehicles.
Griffiths ha defensat la marca Cupra com un projecte “ambiciós” que arriba en un moment oportú, en què apareixeran noves marques, especialment de la Xina, coincidint amb la transició del vehicle de combustió cap a l’elèctric. Segons el president de Seat i Cupra, el grup Volkswagen té un important portafolis de marques, però fins a l’estrena de Cupra no n’hi havia cap per a una “nova generació, contemporània”. “Era la nostra oportunitat”, ha dit.
El president de Seat ha estat l’encarregat d’inaugurar el nou ‘Garage’ de la marca ‘premium’ de la companyia automobilística al cor de Barcelona, al número 96 del carrer Balmes. El nou establiment, de 320 metres quadrats, és el cinquè d’aquest tipus que la marca té a l’Estat, al costat dels ja inaugurats a Sevilla, València, Bilbao i Sant Cugat del Vallès. Cupra té a la vora d’un centenar de punts de venda a Espanya.
Griffiths ha destacat la voluntat del grup automobilístic alemany de convertir Cupra en una “marca global”, per a la qual cosa construeixen una xarxa de distribució “sòlida” arreu del món. De les 11.000 unitats venudes l’any passat, el 80%, més de 9.000, correspon al model Formentor, el primer vehicle desenvolupat en exclusiva per la marca. Un model que ha rebut des del seu llançament 17 premis a Espanya.