Volkswagen ha descartat que la futura planta de bateries s’instal·li a Catalunya, segons publica aquest dissabte ‘La Vanguardia’, que assegura que el grup automobilístic planteja Sagunt i Extremadura com les dues ubicacions més probables. No obstant això, Martorell acollirà el centre de disseny i el centre de reciclatge i acoblament de bateries. Fonts properes a Seat admeten a l’ACN que és difícil s’opti per Catalunya pel que fa la fàbrica de bateries ja que el PERTE és un “projecte de país” i “no s’entendria” que pràcticament tots els recursos es destinessin a un mateix territori de l’Estat. D’altra banda, el Govern assegura que no els consta que VW hagi pres una decisió definitiva sobre la planta de bateries. Si fos així, es confirmaria que es prioritzen altres interessos, que no els funcionals i logístics, en una nova variant del famós “cafè per a tots”.
La fàbrica de bateries de Volkswagen suposaria una inversió de fins a 3.500 milions d’euros i podria comportar la creació d’entre 3.000 i 5.000 llocs de treball directe. Si bé tot apunta que Catalunya es quedaria sense aquesta fàbrica, de moment Martorell ja tindria assegurada la fabricació de tres vehicles elèctrics compactes de VW –tal com va confirmar la marca aquesta setmana-; a més del reciclatge i assemblatge de bateries i disseny. De fet, el Test Center Energy de Seat s’inaugurarà aquest dimecres amb la presència de la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant; del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent; el president de Seat, Wayne Griffiths; i el vicepresident I+D de la companyia, Werner Tietz.
‘La Vanguardia’ assenyala aquest dissabte que el grup Volkswagen estudia instal·lar la planta de bateries a Sagunt, al País Valencià; o bé a Extremadura, on hi ha importants jaciments de liti. La multinacional alemanya, afegeix, es decantaria per la primera per les bones comunicacions i un més fàcil accés a personal qualificat, mentre que l’executiu de Pedro Sánchez preferiria Extremadura per compensar el fenomen de l”Espanya buidada’. La ubicació definitiva s’hauria de saber properament, quan el govern espanyol detalli les característiques del PERTE.
De moment, fonts del Govern han explicat a l’ACN aquest dissabte que no els consta que el grup Volkswagen hagi pres una decisió una decisió definitiva en relació a la fàbrica de cel·les de bateries. En qualsevol cas, subratllen que tenen la “seguretat d’haver fer la millor oferta possible amb emplaçaments idonis” per acollir aquesta infraestructura i que la “prioritat absoluta” era assegurar la fabricació del vehicle elèctric a Martorell perquè “garanteix el futur de Seat i el lideratge de Catalunya en la indústria de la mobilitat sostenible”. “És l’element que requereix una major inversió i garanteix més llocs de treball”, insisteixen fonts de l’Executiu català, que reiteren que l’anunci de VW d’aquesta setmana va representar una “excel·lent notícia”.
D’altra banda, el Govern remarca que a banda de les relacions amb el grup Volkswagen també s’ha ofert a diferents empreses “la millor oferta possible en quant a ajuts públics, localització, subministraments, connectivitat, perfils professionals i calendari de desenvolupament dels terrenys per atraure altres fàbriques de bateries. “No descartem que a mig termini alguna d’aquestes empreses s’hi instal·li”, remarquen fonts de la Generalitat.