El fabricant suec de camions elèctrics Volta, una de les empreses interessades en instal·lar-se a la planta de Nissan a la Zona Franca, preveu produir les primeres 500 unitats del model Zero a partir del mes de desembre de 2022. Una de les empreses interessades en incorporar aquests camions a la seva flota i aliat de Volta, la logística DB Schenker, confia que es produeixi a la planta de Nissan. “Seria una gran notícia que el Volta Zero es fabriqués a Barcelona”, ha destacat el CEO de Schenker Iberia, Juan Carlos Moro, en la presentació del vehicle als magatzems de la logística a la Zona Franca. Schenker treballa amb Volta per ser dels primers en incorporar el Zero a la seva flota i fer més sostenible el repartiment a les ciutats.
En l’acte de presentació del vehicle, Juan Carlos Moro, CEO de DB Schenker Iberia, ha destacat que la companyia ha fet una ferma aposta per la sostenibilitat amb l’objectiu de reduir un 40% les seves emissions de CO2 el 2030 i que l’aliança amb Volta Trucks va en aquesta línia. “El Volta Zero marcarà el futur de la distribució urbana i nosaltres hi volem participar”, ha afegit en declaracions a l’ACN.
DB Schenker ja té camions elèctrics a la seva flota. Concretament, n’ha incorporat una cinquantena del model Fuso del fabricant japonès Mitsubishi, quatre d’ells als seus centres de l’Estat. Amb tot, Paul Willems, responsable de transport terrestre de Schenker Iberia, reconeix que la producció d’aquests tipus de vehicles encara és limitada i que tot i l’aposta de Schenker per l’electrificació encara hauran de passar uns anys perquè tinguin un pes significatiu a la seva flota. En el cas del Volta Zero, Willems ha explicat que el fabricant suec preveu produir una dotzena d’unitats de prova abans de finals d’aquest any i 500 més a final del 2022.
El Volta Zero té una capacitat de càrrega de 16 tones i una autonomia d’entre 150 i 200 quilòmetres. Per Willems, tot i que el seu cost triplicarà el d’un camió convencional, adquirir-ne és una “aposta de futur” per “tenir un món més net i sostenible i per complir amb les cada cop més exigents normatives”. Tot i deixar clar que la decisió serà de Volta, tant Moro com Willems han destacat que seria una gran notícia que el Zero es pogués produir als terrenys de Nissan a la Zona Franca, tant pel que suposaria d’impuls de l’economia catalana i espanyola com per la importància de posicionar-se en el competitiu sector del vehicle elèctric.