Dimarts, 05 de novembre del 2024

Volkswagen vol impulsar sis fàbriques de bateries a Europa però no confirma que una sigui a l’estat espanyol

Seat podria adaptar la planta del Prat per acoblar bateries elèctriques

|

El Grup Volkswagen preveu impulsar sis fàbriques de bateries a Europa el 2030. L’objectiu és assolir una capacitat de producció de 240 GWh anuals i expandir la xarxa pública de càrrega a escala mundial. Les dues primeres fàbriques estaran ubicades a Skelleftea (Suècia) i Salzgitter (Alemanya). Més endavant, el grup preveu començar a produir en una planta al sud d’Europa, tot i que no ha especificat si aquesta s’ubicarà a Espanya, al sud de França o a Portugal, deixant en l’aire l’anunci del govern espanyol d’impulsar una fàbrica “a prop” de Martorell. En paral·lel, SEAT estudia la possibilitat d’adaptar la planta d’El Prat de Llobregat per acoblar bateries elèctriques, segons ha avançat ‘El Periódico’.

El Grup Volkswagen vol impulsar sis fàbriques de bateries a Europa. Com a resposta a l’increment de la demanda, la companyia ha decidit concentrar la producció de les cel·les de bateries ‘premium’ a la fàbrica ‘Northvolt Ett’, a Suècia, en col·laboració amb Northvolt. La fàbrica operada actualment pel grup a Alemanya produirà aquests tipus de bateries a partir de 2025 i desenvoluparà innovacions en el procés, el disseny i la química. Les dues fàbriques tindran fonts de subministrament d’energia renovable i una capacitat de producció de 40 GWh anuals.

Una altra fàbrica s’instal·larà al sud d’Europa, però la companyia no ha especificat si s’ubicarà al sud de França, a Espanya o a Portugal. D’aquesta manera ha deixat en l’aire l’anunci de la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, segons el qual el govern espanyol, SEAT i Iberdrola impulsaran una fàbrica de bateries “a prop” de Martorell. La resta de plantes del grup encara no tenen una ubicació prevista.

Per altra banda, en cas finalment es produeixin vehicles elèctrics del Grup Volkswagen a l’Estat, SEAT podria ampliar el centre de components ubicat a El Prat de Llobregat i convertir-lo en una planta per acoblar bateries elèctriques, segons ha avançat ‘El Periódico’. Les bateries posteriorment viatjarien per tren fins a Martorell per ser instal·lades en els nous models de vehicles elèctrics. L’empresa també està treballant amb els seus empleats per formar-los en matèria d’electrificació en el centre de Martorell, dins del seu pla per fabricar cotxe elèctric.

En el marc de la feina del Grup Volkswagen i SEAT per rellançar la indústria espanyola de l’automòbil, les dues companyies han signat un acord amb Iberdrola per reforçar l’aposta per la mobilitat elèctrica i impulsar l’electrificació a l’Estat. L’acord signat aquest dilluns té com a objectius subministrar energia renovable en la cadena de valor del vehicle elèctric, així com desenvolupar i crear una xarxa d’infraestructures de recàrrega pública. L’acord contempla el subministrament d’energia renovable a les instal·lacions del Grup Volkswagen a la Península Ibèrica i converteix Iberdrola en el soci energètic de referència. L’aliança, extensible a altres països, contempla també el subministrament d’energia amb garanties d’origen renovable i altres solucions energètiques als clients del grup i la xarxa de concessionaris.

Un altre dels àmbits d’actuació és la contribució al desenvolupament de la infraestructura de recàrrega. Els socis han estimat la necessitat de desplegar prop de 350.000 punts de recàrrega pública urbana i interurbana per al 2030. En aquest sentit, Iberdrola desplegarà un pla d’infraestructura de recàrrega pública que assegurarà la “capil•laritat suficient” dels punts de recàrrega. “Espanya té un gran potència per convertir-se en un ‘hub’ de mobilitat elèctrica a Europa i per això cal transformar la segona gran indústria europea de l’automòbil”, ha assegurat el conseller delegat del Grup Volkswagen i president del Consell d’Administració de SEAT, Herbert Diess.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483