Redacció
Més de quatre milions de turistes van decidir explorar, durant 2015, noves destinacions de la província de Barcelona més enllà del Barcelonès. Aquesta és una de les principals conclusions de l’”Informe anual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona 2015”, elaborat per Turisme de la Diputació de Barcelona, i que analitza el sector turístic de les diverses comarques de la demarcació.
Les visites amb pernoctació a comarques de la diputació de Barcelona, sense incloure el Barcelonès, van arribar a les 4.035.109 persones, i van experimentar així un augment de l’1,6% respecte l’any anterior. D’altra banda, l’àrea va registrar un total de 12.626.168 pernoctacions, un 4% més que el 2014. De mitjana, els turistes van passar fins a cinc nits a la zona.
L’estudi destaca també que la despesa per persona i dia a la demarcació, amb el Barcelonès inclòs, se situa vora els 37 euros, i en uns 150 euros totals per turista. A les comarques de la costa, aquesta xifra augmenta fins als 280 euros per visitant.
Roca Village i Montserrat
Sembla que el turisme de compres és un dels principals impulsors d’aquesta millora, ja que un dels punts més visitats de la demarcació (sense comptar la comarca del Barcelonès) ha estat La Roca Village, al Vallès Oriental, que augmentava el nombre de visitants en un 13,2% respecte el 2014, fins a situar-se en 4,3 milions de persones. En segon i tercer lloc de la classificació hi havia el monestir de Montserrat, a Bages, i el Circuit de Barcelona-Catalunya, que van rebre 2,4 milions i 570.210 turistes, respectivament.
A nivell de comarques, el Maresme és la que rep un major nombre de viatgers, fins a 1,2 milions, seguida de prop pel Baix Llobregat, on més d’un milió de persones van decidir passar-hi, com a mínim, una nit.
Turisme rural, a l’alça
Fins a un 86% dels turistes que van desplaçar-se a les comarques de Barcelona van decidir allotjar-se en establiments hotelers, mentre que un 15,9% van passar la nit en càmpings, i un 2,5% en establiments de turisme rural. Tot i això, aquesta última modalitat ha crescut durant 2015 en nombre de clients en un 15,6%, i en nombre de pernoctacions un 14,4%. Els càmpings també han incrementat el nombre d’excursionistes en un 4,7%.
En canvi, tot i que tres de cada quatre pernoctacions s’han registrat a hotels, aquesta tipologia és la que ha experimentat un creixement més reduït durant 2015, del 0,7% en el nombre de clients.
La mitjana d’ocupació en allotjaments turístics de la província de Barcelona va repuntar un 3,9% en els establiments hotelers, i un 1,8% en turisme rural.
Amb parella i família
Més de la meitat de turistes que van visitar les comarques de Barcelona (sense el Barcelonès) eren homes d’entre 35 i 54 anys, que, en un 32% dels casos, era acompanyat per la seva parella, i en un 17%, per parella i fills.
Mentre que l’oci és la principal raó per allotjar-se a la zona, quasi una quarta part dels visitants es desplaçaven a les comarques barcelonines per motius de negocis. Un 47% dels viatgers són de l’estat espanyol, i un altre 47% d’altres països europeus. Per nacionalitats, els francesos, els britànics, els alemanys, els holandesos i els italians són els que amb més freqüència es desplacen a la zona.