Cada vegada són més les persones que s’animen a fer viatges sols. “Ho he deixat amb la meva parella i tenia ganes d’una aventura diferent”, comenta la Marta. “Sempre havia volgut fer un viatge pel sud-est asiàtic i mai no he trobat ningú que m’hi volgués acompanyar”, afegia en Víctor. “Viatjant coneixes molta gent, mai no estàs sol del tot”, recorda en Jordi.
Yporquénosolo és una agència de viatges que precisament organitza viatges per gent que vol veure món sola. Des d’aquesta mateixa empresa expliquen que els motius són diferents per a cada persona però sempre pràctics. “En 4 de 10 matrimonis les dues persones treballen fora de casa, i de vegades, és difícil fer coincidir les vacances”, comenten. “Per altra banda, les parelles amb fills no sempre poden viatjar amb ells o no els poden deixar amb algú. Fins i tot, hi ha parelles que prefereixen no viatjar soles”.
Un altre dels motius que exposen és que “de vegades un viatge no crida l’interès d’una altra persona”, com deia en Víctor que no trobava acompanyant per fer el seu viatge. “Hi ha viatges d’aventura o circuits que poden demandar una activitat física alta o bé anar a llocs recòndits. Això pot ser un somni per a alguns, però no una idea tan brillant per a altres”. “Un altre segment de clients està segur que fer un viatge sense la parella pot reforçar la relació”, apunta el fundador de l’agència Santiago Rey.
Quins són els millors llocs?
La mateixa agència fa algunes propostes com per exemple Myanmar, Indià o Vietnam. Però també hi ha destins a Àfrica, com Etiopia, Marroc o Senegal. Recomanen també Perú, Argentina o Guatemala a Amèrica del Sud o bé capitals bàltiques, Croàcia, Eslovènia, Sèrbia i Bòsnia.
En els últims anys ha augmentat un 500% el nombre de parelles que viatgen per separat, segons Yporquénosolo. Amb aquest canvi de tendència, han crescut significativament les agències especialitzades per viatgers en solitari.
“Fa anys que ens vam adonar que no existia una sola forma de viatjar”, diu Rey. “A mesura que el desig per descobrir el món creix dins la societat, apareixen diferents maneres de fer-ho. Saber respondre a aquesta demanda és vital”, detalla el fundador. “El fet que hagin aparegut tantes agències dirigides a aquests viatger és una bona notícia per a nosaltres: ens assegura que no serà una moda passatgera sinó una sòlida tendència de turisme que vingut per quedar-se”.
L’agència va començar la seva activitat l’any 2003 i ja han notat que la demanda va a l’alça. Un dels seus lemes, de fet, és conèixer els països de la mà de guies autòctons. Així, exposen que els viatges que preparen queden lluny dels típics circuits i busquen el coneixement a fons de les costums del país.