Dimarts, 05 de novembre del 2024

Les vendes de Desigual cauen en ple procés de transformació de la companyia

|

Redacció

Si bé Desigual ha ofert durant anys noves maneres de vestir als seus clients, la firma segueix patint ara les conseqüències de reinventar-se empresarialment. La marca de moda va experimentar per segon any consecutiu una reducció de les seves vendes, que van caure en un 7,8% el 2016, un descens que duplica el de l’any anterior. D’altra banda, la facturació final de la companyia es va situar en 861 milions d’euros, un nivell similar al de 2013.

Per contra, el benefici final de la societat es va situar en 71 milions d’euros, un creixement del 9% respecte a l’exercici passat, una millora que l’empresa atribueix al pla d’eficiència que s’està duent a terme per reduir les despeses de la companyia. Durant 2016, Desigual va retallar en 30 el seu nombre de botigues, i va reduir la plantilla total en 400 persones (un 8% del total). Des de Desigual, però, s’al·lega que l’alt grau de recol·locacions i l’alt grau de rotació hagi fet que només s’hagin produït una desena d’acomiadaments.

 

Maduresa” a Europa

Des de la companyia s’al·lega que les pitjors dades en facturació es deuen a la “maduresa” del mercat europeu,  on es genera el 90% dels ingressos, mentre que la marca sí que creix a Amèrica Llatina. El responsable corporatiu de Desigual, Alberto Ojinaga afirmava a Ara que era necessària una reducció del creixement, ja que s’havia de “parar i posar ordre” després de dues dècades de creixements de doble dígit. Ojinaag també al·lega que part d’aquests resultats es deuen a la inversió en teixits de major qualitat i en l’impacte de l’enfortiment del dòlar a la companyia. Abans de Desigual, Ojinaga va ser responsable de la reconversió de la marca Caprabo.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483