Vueling ha registrat una pèrdua d’11 milions d’euros en el primer semestre i una facturació de 1.006 milions d’euros, un 11,6% més.
Segons dades del hòlding IAG –que integra Iberia, British Airways (BA), Vueling i Aer Lingus–, l’aerolínia amb base a Barcelona ha estat la més afectada del grup per la vaga de controladors francesos.
Així, els aturs de control van afectar un total de 2.700 vols i prop de 325.000 passatgers, i Vueling va incórrer en un cost addicional de 20 milions per aquestes vagues.
IAG fa de coixí
En el seu conjunt, el hòlding va registrar un benefici d’operacions abans de partides excepcionals de 835 milions d’euros fins al juny, el que suposa un 24,8% més pel que fa a un any abans, malgrat l’impacte de la vaga dels controladors francesos.
No obstant això, si s’inclouen les partides extraordinàries, dispara el seu benefici fins als 1.408 milions d’euros, més del doble que un any abans (607 milions), per l’impacte del canvi efectuat en el seu sistema de pensions, segons ha informat aquest divendres la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
En concret, els canvis en la visió estratègica dels plans de pensions suposen una partida excepcional de 678 milions d’euros reflectits dins del seu compte de resultats.
De gener a juny, els ingressos van aconseguir els 11.206 milions d’euros, un 3,1% més, mentre que el benefici de les operacions abans de partides excepcionals va ascendir a 1.115 milions, el que suposa un 17,4% més pel que fa al mateix període del 2017 i una millora de 165 milions d’euros pel que fa a l’any anterior.
Cost addicional d’incidències de 20 MEUR
“Desafortunadament, les vagues dels controladors de trànsit aeri francesos van continuar impactant les operacions de les nostres aerolínies i afectant els nostres clients. Vueling es va veure particularment afectada i va incórrer en un cost addicional d’incidències de 20 milions d’euros en el trimestre”, ha explicat el conseller delegat de IAG, Willie Walsh.
Per la seva banda, British Airways va aconseguir un benefici de 868 milions d’euros (740 milions d’euros l’any 2017 reformulat) i uns ingressos de 6.872 milions d’euros (+4,4%), mentre que Aer Lingus va obtenir un benefici de 104 milions d’euros (53 milions d’euros l’any 2017 reformulat) i va facturar 899 milions d’euros (+11,5%).
De la seva banda, Iberia va aconseguir un benefici de 102 milions d’euros (87 milions el 2017 reformulat) i uns ingressos de 2.317 milions d’euros (+1,2%).
Walsh ha afegit que aquestes vagues també estan tenint un impacte negatiu “significatiu” en l’economia i el turisme a Espanya. A més, l’impacte net en el benefici de les operacions per canvi de divises va ser desfavorable en 66 milions d’euros.
A tipus de canvi constants, els ingressos unitaris de passatge van créixer un 2,3%, mentre que els costos unitaris menys el combustible van descendir un 2%. Els costos unitaris sense tenir en compte el combustible abans de partides excepcionals van caure un 4,5% (un 2% a tipus de canvi constants).