Redacció
Uniqlo ha presentat aquest dimarts la seva primera botiga a Espanya, situada al Passeig de Gràcia de Barcelona. La instal·lació, de 4 plantes, ja està preparada per la inauguració oficial al públic aquest dimecres a les deu del matí. Els caps corporatius de la marca han anunciat que ja preparen l’obertura del pròxim establiment a la ciutat per al 9 de novembre al centre comercial Glòries.
Tot i que la idea és que la capital catalana sigui un lloc emblemàtic de la marca, Tadashi Yanai, fundador i president de la Junta Directiva, ha assegurat que aviat expandiran la seva filosofia de “simplicitat, qualitat i longevitat” amb la instal·lació de més botigues a les principals ciutats de l’Estat.
El Zara japonès
Yanai, conegut per molts com l’Amancio Ortega japonès, ha explicat la importància de connectar la seva cultura i la barcelonina dins d’un mateix local. És per això que a les parets hi ha pantalles amb vídeos de la ciutat de Tòquio, així com un mural amb tocs catalans i especialment representatius de Barcelona. A més, les bosses de compra compten amb dibuixos que imiten els famosos taulells de Gaudí.
Així mateix, John C Jay, president creatiu global de Fast Retailing, ha recalcat la idea ‘Simply is better‘, associant-la amb la filosofia japonesa de simplicitat, qualitat i longevitat, filosofia que assegura, també posseeix el poble barcelonès.
Per la seva banda, Kohsuke Kobayashi, director d’operacions d’Uniqlo a Espanya, s’ha dirigit als mitjans per explicar les diferents col·leccions que s’oferiran a la nova botiga. La més nova, la del dissenyador anglès, J Wanderson, estarà disponible a partir del dimecres per a tot el públic. També hi ha la col·lecció d’Ines de la Fressange, firma amb la qual ja treballaven anteriorment.
Ambaixadors d‘‘Essencials per a la Vida’
Carles Puyol, Verónica Blume, Oscar Tusquets, Laura Put, Johann Wald, Greta Fernández, Àlex Monner i Amaia Arrazola són les personalitats que s’han convertit en ambaixadors locals de la marca i de la campanya ‘Essencials per a la Vida’, en la qual es reflecteixen aquests vuit estils desenfadats, i que mostra el moviment LifeWear i la seva capacitat d’adaptar-se a cadascú.