Dimecres, 22 de gener del 2025

Unauto acusa el Govern de “vulnerar els drets de les VTC” i avisa que el nou decret “tindrà conseqüències jurídiques”

La patronal creu que la norma només pretén "que desaparegui un percentatge molt important del sector"

|

La patronal majoritària del sector de Vehicles de Lloguer amb Conductor (VTC) ha acusat el Govern de “vulnerar els drets” de les empreses i de tirar endavant un decret que “l’únic que pretén és que desaparegui un percentatge molt important del sector”. En declaracions a l’ACN, el seu president, José Manuel Berzal, ha avisat que l’associació “no renunciarà a cap acció jurídica” per tombar el decret que veu com “una vergonya”. Per Berzal, “no és possible” entendre que l’Executiu hagi endurit els requisits per circular amb una llicència VTC, exigint, per exemple, que condueixin furgonetes o cotxes d’alta gamma.

“La Generalitat, amb aquest decret, no només pretén que (empreses com Cabify) no siguin sostenibles sinó perjudicar amb nitidesa la societat catalana”, ha dit el dirigent d’Unauto, hores després que el Consell Executiu aprovés el text. El sector de les VTC, on hi ha empreses com Bolt, Cabify o Uber, ha rebut la notícia del nou decret amb “molta decepció”. “Avui és un dia trist”, ha lamentat Berzal, que ha explicat que no han tingut accés al contingut del decret fins avui.

La regulació catalana arriba després d’anys de conflicte entre els taxis i les VTC que van portar el govern espanyol a implantar una moratòria d’aplicació de llicències que s’acaba aquesta tardor. Ara, corresponia a les comunitats decidir quin paper es volia donar a les llicències de vehicles de lloguer amb conductor.

El Govern ha optat per permetre que puguin continuar prestant serveis urbans a Catalunya a partir del 30 de setembre però endurint els criteris. Així doncs, a partir de llavors podran obtenir una autorització VTC que hagin operat almenys un any, vehicles amb una longitud mínima de 4,90 metres, disposar d’una assegurança idèntica a la dels taxis i conductors amb dos anys d’antiguitat del permís.

Per la patronal, la nova normativa catalana “va en contra de la reactivació de l’economia”, vulnera els drets “de les VTC, dels ciutadans i dels turistes” i es mou en direcció contrària a una realitat que s’està consolidant a Europa i el president d’Unauto ha afegit que el text aprovat pel Govern és “una vergonya” que “només busca que desaparegui un percentatge molt elevat de les VTC”, un sector que ha definit com “els més febles” i “amb menys capacitat de finançament” en oposició al taxi.

Pel que fa als propers passos, Berzal ha deixat clar que el decret “tindrà conseqüències jurídiques” que estan analitzant. D’altra banda, no ha aclarit si les grans plataformes digitals abandonaran el mercat català un cop entri en vigor la normativa però ha deixat clar que es buscarà una “unitat de criteri” per actuar.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483