Un 45% dels consumidors admet comprar menys carn per l’impacte de la inflació, mentre que en el cas del peix el percentatge baixa fins al 39%. Així ho constata un estudi de l’Associació d’Empreses de Gran Consum (Aecoc), que confirma que una de les principals reaccions dels consumidors a l’increment dels preus dels aliments dels últims mesos és la reducció del volum de compra. L’informe també detalla que al voltant de sis de cada deu consumidors situen el preu com un dels factors més importants a tenir en compte a l’hora de comprar carn o peix. En conjunt, els productes carnis i del mar representen el 34% de la despesa total en alimentació de les famílies.
Després de tot, l’estudi indica que un 95% dels enquestats inclou productes càrnics a la cistella de la compra, mentre que un 92% compra també peix i marisc. Pel que fa als hàbits de compra, les dades d’Aecoc mostren que els consumidors prioritzen la compra de carn i peix en aparadors, en detriment dels productes ja envasats.