Uber ha posat en marxa aquest dimarts el seu servei de preu tancat –les tarifes T3- per a taxis de Barcelona després d’obtenir la validació de l’Institut Metropolità del Taxi (IMET). En un comunicat, la plataforma detalla que, a partir d’ara, els usuaris podran efectuar el pagament de cada trajecte a través de l’aplicació i rebre el rebut al seu correu electrònic. El director d’Uber a l’Estat, Juan Galiardo, espera que la posada en marxa d’aquest servei permeti als taxistes de la plataforma “sortir a treballar sense por a represàlies”. Elite Taxi, però, ha avisat que es mobilitzarà. En una nota publicada aquest dilluns, insisteix que ‘apps’ com Uber desvirtuen “l’essència de servei públic” del taxi i afegeix que “queda molt per lluitar”.
A partir d’ara, per poder viatjar amb Uber a Barcelona, els usuaris hauran de descarregar l’aplicació, crear un compte i seleccionar el mètode de pagament. Abans de sol·licitar un servei, hauran d’indicar la seva destinació i el punt de recollida per tal que l’aplicació els mostri l’import total del viatge. En finalitzar el trajecte, els usuaris obtindran el rebut de forma immediata al seu correu electrònic, tot i que també tindran la possibilitat de descarregar la factura a través de la pàgina web i sol·licitar el tiquet al taxista.
Malgrat obtenir la validació de l’IMET, Uber té diversos fronts oberts amb l’organisme metropolità. A hores d’ara, l’IMET manté un expedient informatiu a la plataforma en relació amb la tarifa de preu tancat i també està analitzant una sèrie de documents per acreditar les seves obligacions fiscals, laborals i en matèria de protecció de dades.
Elite Taxi segueix en peu de guerra
L’associació Elite Taxi acusa plataformes com Uber i Cabify d’aprofitar la crisi de la covid-19 per “desbancar” el sector del taxi i fa una crida a tots els conductors perquè estiguin “en estat d’alerta permanent” contra aquestes aplicacions, en una lluita que qualifica de “David contra Goliat”.
Des d’Elite Taxi reconeixen que hi ha “una preocupació màxima” per la situació en ciutats com Madrid –on “Uber i Cabify avancen cada cop més”, diuen- i asseguren que “no hi haurà rendició”. “A l’AMB encara ens queden molts objectius pels quals lluitar, però l’exhibició de força interna del sector davant la penetració d’Uber ens dóna l’impuls necessari per seguir endavant i amb moral de victòria”, conclou.