Redacció
Uber redobla la pressió sobre el govern espanyol just quan es reobre el conflicte entre el servei i el sector del taxi. Si bé el gremi demanava que es respecti la normativa que estableix que es pot expedir una llicència de cotxes amb conductor (VTC) per cada 30 taxis la companyia tecnològica demana “la liberalització urgent” del sector de la mobilitat. Un estudi realitzat per la firma juntament amb el centre d’estudis AFI defensa aquesta opció, explicant que la reforma generaria “àmplies guanys d’eficiència pels usuaris i les activitats”. L’informe assegura que hi ha un “ampli consens” entre institucions i ciutadania” i que les limitacions suposen “un cost artificial” i impedeixen el desenvolupament de transports més eficients, com el carpooling. L’estudi afirma que, a Barcelona, el cost mitjà per trajecte es faria més barat en 4,9 euros.
Durant les últimes setmanes, el sector del taxi de Barcelona ha protagonitzat diverses protestes en contra de la decisió d’emtre 3.000 noves llicències de VTC a Barcelona. A finals d’abril, els conductors privats van manifestar-se pel centre de Barcelona, reclamant que es compleixi la ràtio establerta per la llei. La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) va concloure l’any passat que les restriccions en la mobilitat “blinda el règim de monopoli” en el sector, i redueix “el benestar general”.
Per saber-ne més:
Segon assalt: la vaga d’ahir obre una nova batalla entre Uber i els taxistes barcelonins