Redacció
L’agència de protecció al consumidor FACUA-Consumidores en Accción ha presentat avui una demanda contra tretze bancs de l’estat espanyols, acusant-los d’obstaculitzar les reclamacions extrajudicials per sol·licitar els diners a retornar de les clàusules sòl. L’organisme assegura que més d’una dotzena d’entitats estan rebutjant les tramitacions de reclamacions presentades per associacions de protecció al consumidor i despatxos d’advocats, i exigeixen als clients omplir personalment el document expedit a les seves oficines. La situació, segons FACUA, “limita l’extensió” de la reclamació i la seva “fonamentació jurídica”, i obliga a molts clients a desplaçar-se a altres localitats per iniciar el procediment, a causa del tancament massiu d’oficines. Les entitats demandades inclouen Banc Sabadell, Popular, Caixabank, Bankia o Laboral Kutxa.
Després de parlar amb diversos advocats especialitzat en reclamacions de consumidors, Més Economia ja va alertar fa uns dies dels mètodes empleats per diversos bancs per obstaculitzar el retorn de les clàusules sòl. FACUA critica que el Reial Decret aprovat per oferir una via extrajudicial als consumidors no especifica com presentar les reclamacions, i que ni el Ministeri d’Economia, el Banc d’Espanya ni l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat alimentària i nutrició han pres mesures en relació a les pràctiques bancàries, tot i que van presentar-hi una denúncia fa dos mesos i mig.
Per saber-ne més: