90 milions d’euros a repartir-se entre els accionistes, 72 dels quals aniran a les tres empreses privades accionistes, Globalvia (una empresa dedicada a la gestió d’infraestructures i controlada per tres fons de pensions), Marfina (societat de l’empresa familiar catalana Moventia) i Alstom (fabricant de combois, entre els quals els del Tram barceloní). Les xifres són un veritable escàndol del capitalisme més salvatge, amb aquest repartiment de dividends a costa de duplicar l’endeutament, les tres companyies recuperen de cop les inversions fetes en el seu dia.
Sembla mentida que una concessió de l’Ajuntament de Barcelona i validada per la Generalitat mantinguin un silencia en uns moments difícils com els actuals. Fins i tot la UE ha demanat als bancs que aquest any no reparteixin dividends i mols ho han fet. A què espera l’Ajuntament i el Govern a exigir el retorns d’aquests diners? Malgrat no ´te majoria és una concessió pública i la llei atorga poders per fer-ho.
Les dades són espectaculars i mostren la desídia de els administracions públiques, privatitzar el transport públic encareix brutalment el seu cost, amb l’operació de duplicar l’endeutament els usuraris acabaran pagant més car els bitllets del TRAM
TRAM col·labora amb Arrels, Creu Roja, la Fundació Bayt Al-Thaqafa i la Fundació Ires
El Tramvia de Barcelona ha donat 52.000 euros a entitats que treballen amb col·lectius vulnerables davant la situació de pandèmia actual. En concret, col·labora amb Arrels Fundació per garantir àpats diaris a unes 200 persones sense llar o que viuen en pisos tutelats. Un altra de les entitats a qui ha ajudat econòmica és Creu Roja en el seu pla d’emergència per adquirir lots de productes alimentaris i d’higiene valorats en 34 MEUR per a 600 persones de la tercera edat. D’altar banda, ha col·laborat amb la Fundació Bayt Al-Thaqafa, associada a l’Obra Social Sant Joan de Déu, per cobrir necessitats bàsiques del col·lectiu d’immigrant. Per últim, ha reballat amb la Fundació Ires per atendre 27 famílies en risc d’exclusió social.