La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, ha anunciat aquest dijous la compra de 36 nous autobusos d’hidrogen que s’incorporaran a la xarxa abans del 2024. Juntament amb els 78 nous vehicles elèctrics que s’han presentat aquest migdia al costat del Museu Blau, al recinte del Fòrum, l’empresa preveu aconseguir que el 25% de la flota sigui zero emissions l’any vinent. “Això vol dir millora de l’eficiència, millor servei i qualitat i, òbviament, una aposta de més accessibilitat”, ha ressaltat la tinent d’alcaldia. Els nous autobusos, de les marques espanyoles Solaris i Irizar i de la xinesa BYD, tenen capacitat per fins a 140 usuaris i serviran a les línies H16 i V15, que ja estan totalment electrificades.
Segons els càlculs de Bonet, els darrers quatre anys TMB ha fet una inversió total de 475 milions d’euros en la renovació de la seva flota de diferents mitjans de transports. “Val la pena subratllar les xifres perquè parlem d’una aposta molt important que en part ha estat possible gràcies a l’existència dels fons (europeus) Next Generation”, ha defensat. Pel que fa als autobusos antics que seran substituïts pels nous vehicles, des de TMB indiquen se subhasten, i si no troben comprador, es desballesten.
Els nous autobusos són de tres models diferents de diferent capacitat. El més gran és el d’Irizar, del que s’incorporen 29 unitats, que pot transportar fins a 102 passatgers a peu dret, 37 asseguts i dos de mobilitat reduïda. Després hi ha el de BYD (25 unitats), amb capacitat per a 65 persones dempeus, 29 assegudes i dos en cadira de rodes. El més petit és el de Solaris (24 unitats) que pot portar 56 persones dretes, 21 assegudes i dos en cadira de rodes.