TikTok ja permet incloure el català en els subtítols d’anuncis d’empreses i institucions emesos en aquesta llengua. Fins ara, la plataforma de vídeos curts requeria subtitular en castellà aquestes peces publicitàries. Segons informa el Departament de Cultura, la xarxa social també prepara i “està avançant a bon ritme” la incorporació del català com a opció lingüística en la interfície de l’aplicació, i en el menú per a subtitulacions de contingut orgànic. TikTok s’afegiria així a altres aplicacions i xarxes que incorporen el català, com Twitter, Facebook, Signal, Telegram, Whatsapp, YouTube, Badoo, i la majoria de serveis oferts per Google, “responent a la demanda que moltes empreses i particulars havien formulat”, diu el departament.
El secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila ha subratllat en un comunicat la importància del canvi: “El pas que ha fet TikTok és fonamental, perquè és una de les plataformes de contingut líders i perquè a més és una referència entre una àmplia varietat d’audiències”. El Departament de Cultura ha estat treballant amb TikTok per facilitar-li “criteris d’ús, arguments legals i de mercat”, i per “contextualitzar” la petició de situar-hi el català “com a llengua mitjana que aspira a tenir una presència normalitzada en tots els àmbits”.