El Departament de Territori i Sostenibilitat ha tret a licitació els estudis informatiu i d’impacte ambiental d’un tram d’1,3 quilòmetres del perllongament de la línia 4 metro de Barcelona, entre les estacions de La Pau i el macropou de l’L9. Els estudis inclouen un tram de 320 metres de nou túnel que enllaçarà la cua de maniobres de l’estació de La Pau amb el túnel ja construït que actualment dona accés als tallers i cotxeres del Triangle Ferroviari; un nova estació de metro, que portarà per nom Santander, i diverses actuacions en dos trams de túnels ja existent, com millores en la ventilació, vies i instal·lacions.
La redacció dels estudis sumen un import total de licitació de 242.000 euros i compten amb un termini de 12 mesos cada un. Els estudis que es troben en licitació formen part de l’obra de perllongament de la línia 4 de metro entre la Pau i la Sagrera, que abastarà 2,8 quilòmetres i tres estacions. Una part d’aquest perllongament està executat en el marc de la configuració del sistema de les línies 9 i 10.
A banda de l’estació de Santander, el perllongament també incloure parada a l’estació de Sagrera-Alta Velocitat i serveis ferroviaris de regionals i AVE i a La Sagrera, on hi ha l’intercanviador més important de l’àmbit nord de la ciutat, amb connexió a les línies 1, 4, 5 i 9 de metro i diverses línies de Rodalies.
Una part del túnel i l’estació de la Sagrera ja s’estan utilitzant per l’explotació actual de l’L9 Nord i L10 Nord i quedaran exclusivament per a l’L4 quan finalitzi el tram central de l’L9. L’estació de metro de Sagrera Alta Velocitat també està en execució.