Dissabte, 15 de març del 2025

El Suprem no revisarà sentències d’afectats per les clàusules sòl que ja hagin rebut compensacions parcials

|

Redacció

El Tribunal Suprem (TS) tanca la porta a retornar la totalitat dels diners de les clàusules sòl a tots aquells que van ser compensats abans de la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), que va dictaminar que s’havia de tornar la totalitat dels diners cobrats de més pel banc. Aquelles persones que van obtenir un veredicte favorable abans de la resolució del TJUE només se’ls hi va retornar l’import extra abonat des del 9 de maig de 2013, quan el tribunal espanyol va dictaminar que les clàusules sòl eren abusives.

El Suprem ha pres la decisió de no acceptar a tràmit una demanda que buscava revisar una sentència sobre les clàusules sòl emesa l’octubre de 2016. El tribunal recorda que l’ordenament jurídic espanyol preserva les sentències civils fermes, i només n’accepta canvis quan es tractin de resolucions del Tribunal Europeu de Drets Humans.

El TJUE va dictaminar el desembre passat que calia retornar íntegrament els diners pagats pels afectats de les clàusules sòl des de la constitució del préstec. El govern ha acordat amb el sector bancari un mecanisme extrajudicial per tal de posar en marxa el retorn dels diners als afectats.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483