Dimarts, 05 de novembre del 2024

Silence veu “molt difícil” el procés de reindustrialització de Nissan i reclama que se’ls assigni “aviat” una ubicació

El fundador de l'empresa diu que les negociacions estan en un moment "molt delicat": "A la mesa li falta una pota"

|

El fundador i conseller delegat de Silence, Carlos Sotelo, ha assegurat que el procés de reindustrialització de Nissan, en el qual el fabricant de motos elèctriques vol invertir, es troba en “un moment delicat”, després que s’hagi sabut que les administracions han proposat a l’empresa que, en lloc de fabricar vehicles elèctrics biplaça a Montcada i Reixac com estava previst, ocupi part dels terrenys de la Zona Franca de Barcelona. En una xerrada organitzada per Esade sota el nom ‘Reptes en la mobilitat urbana: zero emissions’, Sotelo ha dit espera que “aviat” se’ls assigni una ubicació i ha lamentat les dinàmiques de la mesa de reindustrialització,. “Perdoneu que ho digui però alguna pota li falta a aquesta mesa”, ha dit.

“Veurem si entre tots podrem construir-la perquè Silence tingui aquesta planta de vehicles a Barcelona, cosa que seria molt important per la generació d’ocupació de qualitat”, ha afirmat, en el torn de respostes de la intervenció. L’empresa, propietat d’Acciona, lamenta que ara la comissió proposi un canvi de plans, després de mesos negociant per quedar-se amb la planta de Montcada i Reixac, que és propietat de Nissan. “Espero que aviat ens assignin una ubicació i puguem començar a fabricar cotxes abans de finals d’any”, ha dit Sotelo. Silence vol fabricar en sèrie un cotxe elèctric biplaça dirigit a serveis de mobilitat compartida als espais que Nissan deixarà buits.

La proposta de la mesa -formada per Nissan, sindicats i governs- de traslladar la producció de Silence als terrenys de la Zona Franca ha sigut conseqüència d’un canvi en una de les peces del puzle de la reindustrialització de Nissan, la planta de Sant Andreu de la Barca. La família propietària dels terrenys baixllobregatins ha decidit renovar les naus perquè ha rebut ofertes pel solar i, de moment, prefereix no formar part de la reindustrialització per trobar un substitut industrial a l’automobilística japonesa, que marxa de Catalunya després de 40 anys d’història.

En aquest punt, la comissió va proposar al hub de descarbonització liderat per QEV i BTech que optava a invertir a Zona Franca i Sant Andreu, que s’instal·lés també al centre d’estampació de Montcada i Reixac, que fins ara s’havia ofert a Silence. Tot plegat un procés “molt complicat” pel fabricant de motos elèctriques, segons ha admès Sotelo, que ha insistit que vol començar a fabricar els vehicles elèctrics petits a finals d’any.

“Està sent molt difícil, però no tirem mai la tovallola, tan de bo en els dies vinents es pugui solucionar”, ha afirmat el fundador de l’empresa en el col·loqui organitzat aquest dimarts. En aquest sentit, Sotelo ha enviat un missatge a les institucions, tot dient que és el moment d’adonar-se que s’han de començar a fer projectes industrials “competitius a tot el món des d’aquí”.

Més enllà de la reindustrialització de Nissan, Sotelo ha detallat com es planteja el futur de la companyia, que ara té 160 treballadors i preveu duplicar la plantilla en un any. Entre els plans que ha posat sobre la taula, hi ha el d’abaixar el preu de les motos elèctriques que venen a particulars, per a equiparar-les a les de combustió. Conscient que el preu d’entrada és “una barrera” per molts clients, Silence proposarà vendre motos sense bateries i oferir un sistema de subscripció mensual pel motor elèctric. “D’aquesta manera, les motos estaran al mateix preu que les de gasolina”, ha dit Sotelo.

D’altra banda, ha afirmat que li “encantaria” tenir “sinergies” amb l’empresa fabricant de carregadors elèctrics Wallbox, però ha afegit que han “d’estar centrats en la mobilitat” a les ciutats i també en la segona vida de les bateries a la llar.

Preguntat sobre el futur de la tecnologia de bateria elèctrica, el fundador de Silence ha assegurat que “la primera generació de vehicles zero emissions serà de bateries”, ja que les transformacions industrials d’altres sistemes amb hidrògen o amb bateries sòlides seran “molt lentes”, “fer un prototip és molt difícil” i fer vehicles en sèrie “encara més”. “Ben segur que arribarà una altra tecnologia, però creiem que les bateries compleixen les necessitats d’un vehicle urbà”, ha insistit.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483