Silence ha presentat aquest dimecres a la tarda el seu nou vehicle elèctric de quatre rodes, l’S04, que té previst començar a fabricar abans de l’estiu. Aquesta és la previsió amb la que treballa l’empresa però el conseller delegat de la companyia, Carlos Sotelo, ha avisat que també dependrà de l’evolució de la crisi de subministrament dels microxips. El cotxe elèctric tindrà dues versions, una per a conductors sense carnet amb una potència equivalent a la d’un ciclomotor i una altra més pesat i amb més prestacions. El preu, de moment provisional, serà d’uns 7.500 euros sense bateria. La marca també ha donat a conèixer el nou intercanviador de bateries, en què a través d’una quota l’usuari podrà substituir-la per una altra de carregada.
El CEO de Silence, Carlos Sotelo, i el president d’Acciona, José Manuel Entrecanales, han estat els encarregats de descobrir el nou vehicle que la marca espera començar a produir a partir de l’estiu. En un principi, serà a la seva seu de Sant Boi de Llobregat i més endavant a Montcada i Reixac, si també resulta finalment escollida per ocupar les instal·lacions que deixarà Nissan en poques setmanes. Per Sotelo, la nau de Montcada és la que “s’ajusta” per superfície i dimensions, segons ha comentat en declaracions als mitjans.
El nou utilitari tindrà un preu aproximat de sortida de 7.500 euros, tot i que Sotelo ja ha deixat clar que no es tracta d’un preu definitiu perquè també dependrà de com evoluciona l’encariment de les matèries primeres que afecta al sector a nivell global. Segons ha comentat, aquesta crisi ja ha repercutit en els costos de la producció de motos elèctriques, tot i que de moment no han pujat els preus per al consumidor final.
El vehicle de quatre rodes disposarà de dues versions: una per a conductors sense carnet de cotxe (L6e), com joves a partir de 15 anys i gent gran, amb un motor d’11,2 kWh i una velocitat màxima de 45 km/h; i un altre més potent en què sí serà necessari (L7), amb una bateria de 14kW i una velocitat màxima de 90 km/h. Segons les prestacions, el seu preu podria arribar fins als 12.000 euros, aproximadament. Pel conseller delegat, el concepte de l’S04 està cridat a substituir els actuals vehicles que circulen per les ciutats. “Els cotxes no poden tenir 4 o 5 metres d’allargada i que siguin contaminants”, ha comentat.
En el cas de l’S04, és un vehicle compacte de dues places de 2,33 metres de llarg i 156 d’ample i podria estacionar en una plaça i un terç d’aparcament de moto, segons el conseller delegat de la companyia. La previsió en el primer any és no fabricar més d’un miler d’unitats, amb l’objectiu de “testejar” el mercat tot i que Sotelo estima que la producció arribi fins a unes 30.000 unitats anuals d’aquí cinc anys.
El nou cotxe de Silence es vendrà sense bateria i l’usuari tindrà l’opció d’acollir-se, si ho decideix, a una quota mensual d’uns 15 o 20 euros per fer ús de l’intercanviador de bateries que l’empresa espera poder instal·lar en els pròxims tres anys a Barcelona i Madrid. Cada vehicle disposarà de dues bateries com les de les motos i una autonomia de més de 120 quilòmetres i els conductors podran canviar-ne una de buida per una altra de plena en els intercanviadors. Les ubicacions dins de la ciutat encara s’han de concretar. A la capital catalana, on aviat es començarà una prova pilot, se n’instal·laran tres i a Madrid quatre.
D’altra banda, a través d’una app es podrà gelocalitzar el cotxe, consultar el nivell de bateria disponible, el seu estat i consultar altres paràmetres com la reducció d’emissions de CO2. El telèfon, a més, també servirà per encendre i apagar el vehicle.
L’acte de presentació del nou vehicle i de l’intercanviador de bateries també ha servit per inaugurar la nova seu de la marca al centre de Barcelona i ha comptat amb la presència del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent; la tinenta d’alcaldia a l’Ajuntament de Barcelona Janet Sanz; i el president d’Acciona, José Manuel Entrecanales, entre molts altres assistents del sector de la mobilitat.
El conseller Torrent ha destacat que la transició cap a la mobilitat verda obre un “ventall d’oportunitats des del punt de vista econòmic, tecnològic i social” i ha comparat el provés de transformació de la indústria de l’automoció i la mobilitat amb l’arribada de Henry Ford. “Allò no va suposar només un canvi en la transformació del cotxe sinó que va transformar les ciutats i el món”, ha subratllat Torrent.
Per la seva banda, la tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona ha indicat que empreses com Silence són referents i que innova perquè fa “compatible l’ecologia i l’economia” i ha elogiat “l’aposta de futur” de l’empresa. També ha assegurat que encaixa amb el model de superilles de la ciutat perquè aposta pel dret a la mobilitat i a la salut.