Dimarts, 05 de novembre del 2024

Silence avisa que si la reindustrialització de Nissan es dilata molt més abandonarà el procés

Mentre posa en marxa un model d'intercanvi de bateries per subscripció que rebaixa un 40% el preu de la moto elèctrica

|

La negociació per trobar un substitut a Nissan s’està allargant més del previst, tant que alguns dels actors que formen part del procés s’estan plantejant sortir-ne si no hi ha concrecions aviat. Un d’ells és el fabricant de motos elèctriques Silence que necessita disposar d’instal·lacions per començar a produir el nanocar S04, que vol comercialitzar aquest any. Segons han explicat fonts de la companyia a l’ACN, el fabricant està considerant alternatives fora dels terrenys de Zona Franca –i fins i tot fora de Catalunya– en cas que no hi hagi passos en ferm a la mesa de reindustrialització convocada aquest divendres.

La recerca d’una alternativa al fabricant japonès s’ha anat dilatant, primer per buscar candidats i després per un canvi d’opinió dels propietaris de la planta de Sant Andreu, que van abandonar el projecte i, darrerament, pel canvi de decisió en l’explotació del lloguer de Zona Franca, que es farà a través d’un sol operador.

La marca propietat d’Acciona no és la única que ha lamentat els retards continuats del procés. Els treballadors de l’automobilística van denunciar fa una setmana en un comunicat el “menysteniment” de l’administració, que no concreta les condicions del concurs per explotar els terrenys abans ocupats pel fabricant d’automòbils japonès.

En una carta, els sindicats van recordar que en la darrera reunió de la mesa, celebrada el 14 de març, es va establir que la gestió del lloguer dels terrenys –on s’han d’ubicar Silence i el ‘hub’ d’electromobilitat- correspondria a un únic operador i que, en el termini màxim d’un mes, el consorci presentaria una proposta definitiva a la mesa, fet que no s’ha complert.

NOU SISTEMA DE BATERIES EXTRAÏBLES
En paral·lel, Silence ha posat en marxa un sistema de bateries extraïbles per subscripció que rebaixa un 40% del preu de la moto elèctrica. Amb aquest model, l’usuari no compra la bateria sinó que paga una subscripció mensual. A més, es vol impulsar l’intercanvi de bateries per “eliminar el temps de recàrrega”, segons ha dit el seu conseller delegat, Carlos Sotelo. Així, s’ofereix l’opció que els clients portin la bateria descarregada a la seu de Silence i se n’enduguin una de plena. El sistema ja està en funcionament a Barcelona amb 60 clients. L’objectiu de la marca propietat d’Acciona és disposar de 1.000 bateries en els punts de recàrrega aquest exercici i arribar als 15.000 clients en tres anys.

La marca té la intenció de tenir entre 5 i 10 intercanviadors de bateries a Barcelona i a Madrid aquest 2022. La majoria d’ubicacions seran als concessionaris de Silence però també s’està treballant amb algunes gasolineres i aparcaments de l’empresa de serveis municipals BSM per situar-hi estacions d’intercanvi.

L’empresa ha desenvolupat l’aplicació ‘Battery Station’ (estació de bateries) on els usuaris es poden registrar, veure quines estacions hi ha a prop seu a través d’un mapa i reservar les bateries. En el sistema s’hi han inclòs uns comptadors que calculen la diferència entre la càrrega de la bateria entregada i la que s’endú el client. Un dels grans objectius d’aquest sistema és trencar la barrera del preu de la moto elèctrica i acostar-lo més a la de gasolina, en un mercat competitiu com el de la moto, ha aclarit Sotelo.

El vehicle amb la bateria té un cost de més de 6.000 euros, un llindar molt elevat que l’equip de Silence ha volgut reduir venent-la sense la bateria, a 3.850 euros. Aquest preu es pot reduir a 2.750 euros si es fa servir el pla d’ajuts per adquisició de vehicles elèctrics MOVES. El cost de la subscripció de bateria serà de 15 euros al mes, amb dos cicles de càrrega completa inclosos. A partir d’aquí, es podran continuar carregant el motor amb a uns sis euros cada 100 quilòmetres si es fa des d’una estació de Silence.

La intenció de Silence és que els clients “enlloc d’anar a posar gasolina, vagin a l’estació de bateries perquè els conductors puguin intercanviar-la”, ha dit el conseller delegat de Silence. El fabricant calcula que les motocicletes tenen un ús d’uns 5.000 quilòmetres anuals fet que implica que es trigaria més de 10 anys en pagar-la, ja que el cost de la bateria és de 2.400 euros.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483