Redacció
El ministre de Foment espanyol, Iñigo de la Serna, té un problema. L’Estat ha rebut una onada de dures critiques després d’anunciar que rescatarà les autopistes radials de Madrid, unes infraestructures marcades per la mala planificació i unes expropiacions que han suposat compensacions milionàries a algunes de les grans fortunes espanyoles. Davant aquesta situació, De la Serna va preferir ahir desviar qualsevol pregunta sobre el possible cost que tindria per les arques públiques l’operació.
“És una quantitat qeu s’haurà de fixar després del procés de liquidació, que serà objecte de litigi, i per tant, en aquests moments el govern no pot saber quin pot ser l’abast d’aquesta reclamació”, va assegura rel responsable de Foment, en declaracions recollides per ACN. El ministre va remarcar que la resolució judicial no es coneixerà fins d’aquí sis mesos. En qualsevol cas, De la Serna va assegurar que l’objectiu del govern és que les autopistes “puguin obrir” el dia després del mercat.
Fins a nou autopistes (R-2, R-3, R-4, R-5, M-12, AP-41, A-26, Aucosta i Ciralsa) han entrat en concurs de creditors. En tres dels casos, l’Estat haurà de casos per la responsabilitat patrimonial, que s’ha de fer efectiva l’1 de juliol de 2017, mentre que s’estan elaborant plans de liquidació per la resta. De moment, informacions publicades per El Mundo apuntaven a que la liquidació de la concessionària Accesos de Madrid, participada per Abertis, ACS, Bankia i Sacy, que gestionava la R-3 i la R-5, podria costar a l’estat fins a 1.000 milions d’euros.