El president de SEAT i CUPRA, Wayne Griffiths, ha demanat “millorar” alguns aspectes del Pla MOVES III per “facilitar-ne” la implementació. En concret, ha proposat adoptar una gestió estatal, “més ràpida i menys burocràtica” que l’autonòmica. Així mateix, ha demanat “accelerar” l’aplicació d’aquest pla per augmentar la venda de vehicles elèctrics de l’Estat, d’un 5%. “Si no es venen cotxes elèctrics a Espanya, no cal fabricar cotxes elèctrics i, per tant, no cal una fàbrica de bateries”, ha manifestat. En paral·lel, el president de la companyia ha celebrat que hi hagi un nou Govern per tenir “un interlocutor” per fer front als reptes del vehicle elèctric.
El president de SEAT i CUPRA ha assegurat que Espanya se situa a la cua d’Europa en la venda de vehicles elèctrics, amb una quota del 5%. Griffiths ha atribuït aquest comportament a la falta d’ajudes i la manca de punts de recàrrega, dos aspectes previstos en el pla del govern espanyol per incentivar la mobilitat sostenible. El president de la companyia ha lamentat la “falta d’incentius” per als clients en comparació amb altres mercats europeus i ha reclamat “accelerar” la instal·lació de punts de recàrrega.
Griffiths també ha atribuït la xifra de vendes de vehicles elèctrics a l’Estat a la falta de cotxes “accessibles”. En aquest sentit, ha assegurat que el nou CUPRA Born suposarà una “democratització” del cotxe elèctric, amb un preu inicial d’entre 32.000 i 34.000 euros. En qualsevol cas, el president de la companyia ha reclamat “accelerar” la implantació del Pla MOVES III per augmentar la venda de vehicles elèctrics a l’Estat. “Si no es venen cotxes elèctrics a Espanya, no cal fabricar cotxes elèctrics a Espanya i no cal una fàbrica de bateries”, ha manifestat. Griffiths ha assegurat que un dels objectius de la companyia és fabricar cotxes elèctrics a Martorell, però ha afirmat que dependrà de les ajudes de les administracions perquè el projecte sigui rendible.
El president de SEAT i CUPRA també ha celebrat la constitució del nou Govern de la Generalitat com “un interlocutor” per abordar els reptes del vehicle elèctric. En aquest sentit, ha subratllat la falta de professionals del sector i ha destacat la importància del projecte ‘Future Fast Forward’ per garantir la producció del vehicle elèctric a Espanya. “Ens alegrem molt que s’hagi format un nou Govern, estarem en contacte amb els consellers i els convidarem a parlar amb nosaltres”, ha assegurat.
La companyia presenta el nou CUPRA Born
Griffiths ha fet aquestes declaracions en la presentació del CUPRA Born, el primer vehicle 100% elèctric de la companyia, amb una autonomia de 540 quilòmetres. “Suposa un canvi en les regles de joc del mercat elèctric i un impuls de la transformació de la nostra companyia”, ha assegurat. A més de les fórmules d’adquisició tradicionals, la companyia oferirà contractes de subscripció per donar accés a CUPRA Born a través d’una tarifa mensual que inclourà l’ús del vehicle i altres serveis relacionats.
Respecte a altres vehicles de la companyia, Griffiths ha destacat “l’increïble” comportament del CUPRA Formentor, amb una demanda per sobre de les expectatives. Precisament per aquest motiu, l’empresa preveu allargar la producció de la línia 2 fins a tres torns a partir del juny.