Seat ha ampliat les rutes de proveïdors que transporten mercaderies a través de duotràilers i gigatràilers, els dos camions amb més capacitat i longitud que circulen per Europa, amb l’objecitu d’impulsar una logística més sostenible. L’ús d’aquests vehicles permet reduir en un 30% les emissions de CO2. En un comunicat, la companyia ha informat que actualment compta amb dues rutes de duotràiler que comuniquen la planta de Martorell amb Teknia (Azuqueca de Henares) per al subministrament de peces d’acabat interior; i amb Global Laser (Àlava), que mou peces de xapa. A més, té en marxa dos gigatràilers que uneixen Martorell amb la fàbrica de Gestamp a Orcoyen (Navarra), per a material de xapa, i amb KWD, també des d’Orcoyen, per al subministrament de peces. La previsió és obrir noves rutes.
El vicepresident de Producció i Logística de Seat, Christian Vollmer, ha afirmat que l’aposta de la companyia per la sostenibilitat i l’eficiència logística forma part del seu objectiu per a reduir l’impacte de la producció. “La utilització del duotràiler i del gigatràiler per al transport de mercaderies permet reduir en un 30% les emissions de CO2, així com el nombre de camions en carretera”, ha declarat.
El duotràilet disposa de dos remolcs i una longitud total de 31,70 metres, que sumen una capacitat màxima de 70 tones. Aquest vehicle permet estalviar un 25% en despeses logístiques. Així, si es compara l’espai ocupat per sis camions simples amb el de sis duotràilers, es redueix en un 36,5% l’espai en carretera. La companyia ha informat que a més està provant noves tractores de 520 cv i nou eixos, que reduiran en un 30% les emissions, enfront el 20% actual.
Pel que fa al gigatràiler, té 25,25 metres de llarg i una capacitat màxima de 60 tones. Aquest camió permet l’estalvi del 22% en despeses logístiques i rebaixa en un 14% les emissions de CO2.
Més enllà del transport en carretera, Seat ha afirmat que el transport ferroviari té “un rol clau” i gràcies al servei que connecta la fàbrica de Martorell amb el Port de Barcelona per a l’exportació de vehicles, elimina la circulació d’uns 25.000 camions a l’any en aquest tram. A més, a través del servei que connecta la planta amb la Zona Franca per al subministrament de peces s’evita la circulació de més de 16.000 camions anuals.
Penedès
Ponent
Terres de l’Ebre
Comunicats
Catalan News