El Seafood Expo Global s’ha estrenat finalment aquest dimarts a Barcelona i s’ha convertit en la primera gran fira al recinte de Gran Via on no ha calgut l’ús obligatori de mascareta. S’hi han presentat les darreres novetats del sector del peix, que segons la vicepresidenta de l’empresa organitzadora Diversified Communications, Liz Plizga, aniran des dels productes saludables i el benestar fins a la sostenibilitat i el respecte al medi ambient. També s’hi poden veure hamburgueses de marisc, algues per untar i molts productes amb sabors japonesos, entre d’altres. Durant les primeres hores, s’han format llargues cues als accessos, tot i que fonts de l’organització han assegurat que és un aspecte que es millorarà de cara les properes edicions.
El Seafood Expo Global ha estat la primera gran fira del recinte de Gran Via sense mascaretes, tot i que la segona a les instal·lacions de Fira de Barcelona després de la celebració la setmana passada de la Barcelona Bridal Week, que va aplegar més de 18.000 persones. En aquest cas, la vicepresidenta de de Diversified Communications, Liv Plizga, no ha volgut donar estimacions de xifres d’assistència fins a la finalització de la fira.
Plizga ha celebrat que el Seafood pugui tenir lloc sense fer ús de la mascareta obligatòria i ha dit que això afavoreix els contactes empresarials a l’hora de generar una relació de confiança. Per la seva banda, el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, ha admès que no haver de portar mascareta per la fira ha estat una “sensació molt especial”. “L’Alimentaria es va celebrar amb mascareta, ja ens hi havíem acostumat”, ha afegit el directiu de Fira de Barcelona.