Segueix el desgavell al voltant de l’aeroport de Barcelona, per ser més exactes sobre la decisió del govern central de fer-se enrere d’ampliar-lo. També és desgavell que en parli a la roda de premsa al Palau de la Generalitat sortint d’entrevistar-se amb el president Aragonès, quan no era el lloc ni el moment, i fent-ho per devaluar el “dia històric” proclamat pel nostre MHP. Pedro Sánchez ha explicat que aposta per “aparcar” l’ampliació de l’aeroport del Prat perquè “no existeix una posició madura per part de la Generalitat”. La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ja va anunciar la decisió de paralitzar la inversió de 1.700 milions d’euros pel posicionament del Govern, però l’executiu espanyol havia obert la porta els últims dies a seguir-ho negociant. “No hi ha novetats en aquesta qüestió”, ha explicat Sánchez, repetim, en roda de premsa aquest dimecres a la tarda després de reunir-se amb el president de la Generalitat, Pere Aragonès, o sigui el millor lloc i moment per “alliçonar” la part catalana.
La gent de La Moncloa que han acompanyat el president espanyol han literalment “pres possessió” del Palau, han decidit qui i per on s’entrava i se sortia, reblant-ho amb no permetre que els mitjans catalans li fessin preguntes.
La subsidiarietat catalana arriba a nivells molt baixos i un exemple n’ha estat quan, al Ple de l’Ajuntament de Barcelona, la Comissió d’Economia de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest dimarts a la tarda un text que insta el govern estatal a incloure l’ampliació de l’aeroport del Prat amb una inversió prevista de 1.700 milions al pròxim Document de Regulació Aeroportuària (DORA) que l’executiu preveu aprovar abans d’acabar el setembre. La moció, presentada per Junts per Catalunya, ha tirat endavant amb els vots d’aquesta formació, els d’ERC, els de Cs, els de PP i els de Barcelona pel Canvi, a més del de la regidora no adscrita Marilen Barceló. Els Comuns de l’alcaldessa Ada Colau hi han votat en contra i els vuit regidors del PSC s’han abstingut.