Redacció
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha demanat aquest dijous a l’Estat espanyol un calendari “creïble i cert” per executar el Corredor Mediterrani. Responent a una pregunta de la formació parlamentària Junts pel Sí al Parlament, Rull ha ressaltat la necessitat d’establir una connexió ferroviària amb els ports de Barcelona i Tarragona, ja que “bona part de la demanda del Corredor es genera en aquests dos ports”. El conseller, però, també ha explicat que el Corredor Mediterrani no consisteix només en millorar les connexions ferroviàries, sinó que “és tot allò que hi ha a l’entorn: és-7, l’A7, l’N-340, l’N-II, que s’hauria de duplicar en determinats trams per ser competitiva; és el Sincrotró, els clústers, les universitats”.
D’altra banda, durant la mateixa sessió parlamentària, el diputat de Junts pel Sí, Germà Bel, ha criticat la falta d’inversió de l’estat en el Corredor Mediterrani i ha assegurat que el govern central aspira a crear “un país com França, un Estat que vol construir una nació i necessita una ciutat capital com Madrid”. Per Bel, el govern central opera sota “una concepció radial de l’Estat” que prové del segle XIX, i ha ironitzat sobre la possibilitat de canviar el nom del projecte pel de “Corredor Madriterrani”, ja que els principals trajectes ferroviaris de l’estat solen passar per la capital.
El govern de la Generalitat va constituir, juntament amb representants de diversos grups polítics i representants de l’àmbit empresarial i social, una Taula Estratègica del Corredor Mediterrani el passat 25 de maig, que pretén accelerar l’execució del projecte.