Agències
El ministre de Foment, Iñigo de la Serna, ha defensat avui davant representants polítics, socials i empresarials catalans que els retards en les obres del Corredor Mediterrani s’han produït a causa de “problemes tècnics i administratius” durant l’última legislatura, i ha garantit que la intenció de l’executiu és “finalitzar les obres en curs”.
De la Serna ha respost així a les contundents queixes dels consellers de la Generalitat d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i de Terrirtori i Sostenibilitat, Josep Rull, que han reclamat de nou un calendari d’execució de les obres “clar, cert, previsible i avaluable”. La reivindicació s’ha produït durant una trobada a la Central Blanquerna a Madrid de la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani, que agrupa representants de totes les forces polítiques catalanes, així com membres de la societat civil i del teixit empresarial del país.
Rull, concretament, ha criticat la concepció radical de les infraestructures de l’Estat, que és “radicalment ineficient”, recull ACN. De manera similar, Baiget, ha criticat que el “coll d’ampolla” en les connexions ferroviàries amb els ports frenen la inversió privada a causa de la “incertesa”.
L’accés ferroviari al port, el 2019
Com a resposta, el responsable de Foment ha anunciat que s’espera haver licitat les obres de l’accés ferroviari al port de Barcelona abans de l’estiu, i que l’accés podria estar enllestit al 2019. A la vegada, el ministre ha anunciat que demà es publicarà al BOE un concurs convocat conjuntament per l’Estat i França per introduir les autopistes ferroviàries a les connexions entre els dos països, fent possible que tot tipus de camions puguin accedir directament als vagons dels trens.