Redacció
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat aquest cap de setmana que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) serà l’operador del tren llançadora que ha de connectar el centre de Barcelona amb l’Aeroport del Prat.
“Hem decidit que qui gestionarà el servei de la llançadora a l’aeroport no serà Renfe, sinó que serà Ferrocarrils de la Generalitat, que dóna uns resultats excepcionals”, va explicar Rull dissabte passat, durant una visita a l’estació d’FGC de Sarrià. El conseller va lamentar el nou retard en les obres d’aquesta nova línia, anunciats el mateix dia pel Ministre de Foment, Iñigo de la Serna, i la vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Saenz de Santamaría, durant una visita a l’aeroport barceloní.
“Si han de venir per anunciar retards, que no vinguin i que ho expliquin des de Madrid. Primer van admetre que el corredor Vandellòs Tarragona s’endarrerirà un any i ara ens expliquen el retard de les obres de la llançadora”, criticava Rull.
Tot i que en un principi es preveia que el servei pogués començar a funcionar el proper any, De la Serna va explicar que fins al desembre de 2018 no finalitzaran la primera part de les obres, la més “complexa”. Segons el responsable de Foment, un 25% de la obra ja ha estat executada, i s’han gastat 60 dels 285 milions d’euros previstos.
Es preveu que el tren llançadora permeti connectar l’estació de Sants amb l’aeroport en 19 minuts. La Generalitat ha criticat en diverses ocasions els retards dels serveis de Renfe, i en un acte on es reclamava el traspàs complet de competències, es recordava que durant el primer semestre del 2016 la puntualitat del servei de Rodalies se situava en un 58,1%, mentre que la dels trens de FGC se situava en un 99,2%.