Dijous, 12 de desembre del 2024

Renfe estrenarà un nou model de compra de bitllets d’AVE i Llarga Distància per omplir els trens amb baixa ocupació

El nou sistema, que entrarà en vigor a l'estiu, elimina les tarifes i classes i preveu descomptes de fins al 75%

|

El que sigui per omplir i rendibilitzar l’AVE, que és un pèrdua diària de molts diners. Així, Renfe posarà en marxa a partir d’aquest estiu un nou model per comprar bitllets d’AVE i Llarga Distància amb l’objectiu d’omplir els trens anomenats ‘vall’, amb una ocupació inferior a la resta. El nou sistema eliminarà les tradicionals tarifes i classes (sembla mentida que encara hi hagi “classes” en un tren pagat amb diners públics) per tal d’oferir “millors preus de sortida i flexibilitat en els descomptes” i, alhora, “facilitar al client l’elecció del bitllet”, segons ha explicat Renfe en un comunicat. Amb el nou esquema, els passatgers gaudiran de descomptes sobre l’import dels bitllets més barats –fins ara s’aplicaven rebaixes sobre els bitllets més cars-, seguint un sistema de preus dinàmic similar al que s’aplica a l’aviació. Segons l’empresa, el nou model permetrà obtenir descomptes que poden arribar al 75%.

A partir de l’estiu, els usuaris podran escollir tres opcions de preu en funció dels serveis que vulguiN contractar. El més econòmic serà el bitllet ‘Bàsic’, que en el cas de l’AVE inclou la possibilitat de portar fins a tres maletes, l’oferta d’entreteniment de PlayRenfe, wifi d’alta velocitat i servei de cafeteria a bord. En aquest bitllet, el client podrà adquirir addicionalment la possibilitat de canvis i anul·lacions i l’elecció del seient.

La següent opció és la del bitllet ‘Tria’, on el passatger podrà contractar una sèrie de serveis addicionals. En primer lloc, tindrà la possibilitat d’escollir si vol gaudir d’un espai ‘estàndard’ o ‘confort’, sent aquest últim de major qualitat i de més espai entre seients i, per tant, més car. També serà possible adquirir el servei de restauració freda –tant si ocupa un espai ‘estàndard’ o ‘confort’, o calenta –només amb l’opció ‘confort’-, millorar les opcions de canvis i anul·lacions, triar seient i comprar un seient contigu amb un descompte del 30% o comprar un bitllet per a mascotes.

La tercera opció és la del bitllet ‘Premium’, que ja inclou un seient de tipus ‘confort’ i tots els serveis addicionals. Aquesta opció va dirigida a la població que busca “una oferta global” segons Renfe.

Un sistema de preus dinàmic
El nou esquema també permetrà l’aplicació d’un sistema de preus dinàmic, que es traduirà en majors descomptes pels usuaris, segons Renfe. Tal com detalla l’empresa, els descomptes seran majors en aquells dies i hores considerades ‘vall’, on els trens acostumen a tenir major disponibilitat i els preus dels bitllets són més barats. A banda d’aquesta demanda –centrada principalment en els viatges de vacances, en les famílies i en els abonats a la Targeta Daurada- als bitllets també se’ls aplicaran descomptes fixos sobre el preu disponible a la web.

En aquest sentit, Renfe assenyala que oferirà sempre un descompte del 25% sobre el millor preu de cada tren. Per altra banda, calcula que els titulars de la Targeta Daurada podran obtenir descomptes mitjans del 49%, una xifra superior al 36% actual. Alhora, els nens gaudiran d’un descompte del 40% en tots els bitllets per tal de fomentar els viatges en família. Pel que fa als titulars del Carnet Jove, el nou sistema permetrà obtenir descomptes de fins al 30% sobre el preu més barat de cada tren.

Un nou tipus de bitllet
Amb la posada en marxa del nou sistema, Renfe adoptarà un nou tipus de bitllet. A diferència dels actuals, també inclouran les dades del viatger, en un model idèntic al de l’aviació i a altres companyes ferroviàries europees. Així, Renfe podrà fer controls aleatoris durant l’embarcament per verificar que la identitat del titular del bitllet és la mateixa que la del viatger.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483