Dilluns, 31 de març del 2025

Quasi la meitat d’empresaris puja la nota a l’atenció de l’administració

|

Redacció

L’atenció de l’administració pública de cara als negocis ha millorat notablement durant els últims anys. Segons indica l’enquesta de Clima Empresarial de l’Idescat, el nombre d’empresaris que consideren que s’ha produït una millora en la gestió de tràmits administratius s’ha increment fins al 42,9%, molt per sobre del 7,8% del 2013. D’entre ells, un 54,7% percep millores en la seva relació administrativa amb la Generalitat, mentre que un 81,1% ressalta el progrés en el funcionament de l’Agència Tributària. La percepció de l’empresariat sobre la seva relació amb els ens locals també ha millorat, i fins a un 48,3% destacaven els avanços en la seva relació amb els governs locals el 2016.

La Generalitat ha posat en marxa diverses iniciatives per aconseguir “menys normativa i de més qualitat” i una “major coordinació entre les administracions públiques”, dos de les reclamacions habituals del món empresarial. En aquest sentit, el Govern ha activat el segon Pla de Finestreta Única Empresarial (FUE)   2015-2017, que incrementa la carta de serveis de la FUE, i fomenta la tramitació per via telemàtica. De manera similar, l’administració catalana, a través de la llei de simplificació de l’activitat administrativa, ha eliminat l’autorització prèvia en el cas de les activitats econòmiques innòcues i de baix risc (més del 75% del total).

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483