Diumenge, 08 de setembre del 2024

Puig torna a batre un rècord de benefici net amb 400 milions d’euros el 2022, un 71% més que en l’exercici anterior

La firma ingressa 3.600 MEUR, un 40% més que el 2021, i aplana el camí per assolir els 4.500 MEUR el 2025

|

Puig va tancar el 2022 amb un benefici rècord de 400 milions d’euros, un 71% més respecte del 2021, i amb uns ingressos de 3.600 milions, un 40% més que el 2021. “Són unes xifres històriques”, ha celebrat el conseller executiu de Puig, Marc Puig. Aquestes xifres, segons Puig, col·loquen a l’empresa en una de les millors posicions per poder assolir l’objectiu dels 4.500 milions de facturació el 2025. El directiu de la firma ha assegurat que de cara el 2023 la previsió és “créixer a doble dígit”. D’altra banda, Marc Puig ha destacat que, per ara, no preveuen més adquisicions, després que durant el 2022 la firma adquirís la sueca Byredo, la índia Kama Ayurveda i la colombiana Loto del Sur.

La firma catalana va créixer durant el 2022 en totes les categories. En maquillatge, les vendes van incrementar-se un 52%, en perfumeria i moda un 40%, i en dermocosmètica un 20%. Entre les principals fites de l’exercici del 2022, Puig ha destacat el creixement de l’empresa en la categoria de perfumeria selectiva, on per primera vegada ha assolit una quota de mercat a escala mundial del 10%.

Quant a mercat geogràfic, els ingressos nets de Puig van créixer més d’un 30% en totes les regions, registrant l’increment més gran en el mercat americà (+56%). No obstant això, Europa, Orient Mitjà i Àfrica van representar el 54% de les vendes de Puig, mentre que el conjunt de les Amèriques va suposar un 36%, i Àsia un 10%.

Precisament, Àsia és un dels mercats en què l’empresa, prèviament a l’esclat de la pandèmia, va decidir posar el focus per poder expandir-se. L’objectiu era que el mercat asiàtic representés el 25% dels ingressos de la companyia el 2025. “Ara que la covid ja és història, som optimistes respecte de la recuperació d’aquest mercat, potser no assolirem el 25% d’aquí a dos anys, però segur que guanyarà pes al nostre portfoli”, ha constat Puig. Durant el 2022, Estats Units es va consolidar com el primer mercat de la firma gràcies a l’apreciació del dòlar respecte de l’euro, i seguit del Regne Unit i d’Espanya.

Sobre els beneficis de 400 milions d’euros, el directiu de l’empresa amb seu a l’Hospitalet de Llobregat ha detallat que, si bé la decisió no està presa de forma definitiva, la idea és, principalment, dedicar-los a “recompondre i reforçar” els balanços de la companyia. Tanmateix, Puig no ha descartat l’opció de retribuir als accionistes. La firma catalana va tancar el 2022 amb un ebitda de 638 milions d’euros, un 37% superior al del 2021.

Inflació i pujada dels tipus d’interès
Els resultats “històrics” de Puig arriben enmig d’un context marcat per la inflació i la pujada dels tipus d’interés. En aquest sentit, Puig ha admès que durant el 2022 la companyia va haver d’incrementar els seus preus “en línia amb la inflació”. “La nostra indústria no ha estat aliena” a la pujada dels costos, ha afirmat el conseller executiu de la firma. Això no obstant, Puig ha afirmat que “malgrat la incertesa” durant els dos primers mesos del 2023 no han registrat cap senyal que els porti a pensar en un alentiment en l’activitat de la companyia.

Sobre la salut del sector, Marc Puig ha assegurat que és bona i resilient. “El sector té perspectives de futur de creixement i, nosaltres, amb aquest portfoli, preveiem créixer per sobre de qualsevol creixement del sector”, ha destacat.

Concentració de la producció a Vacarisses
Pel que fa a la planta de producció de la companyia al Besòs, que el passat novembre va anunciar que tancaria definitivament, Puig ha assegurat que el tancament i recol·locació dels treballadors s’ha dut a terme de manera que “tothom” en resultés satisfet. Segons van explicar quan es va fer l’anunci, el pacte amb els sindicats implicava traslladar el 30% de la plantilla de 400 treballadors a la planta de Vacarisses, i el 70% restant a les oficines d’investigació i desenvolupament que la firma situarà al costat de la seu principal a l’Hospitalet de Llobregat.

Quant a la fàbrica de Vacarisses, la principal del grup en la producció de productes de cosmètica, el conseller executiu ha reiterat la intenció de la firma de continuar concentrant allà “tot el creixement” que tinguin en aquesta categoria.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483