Dissabte, 08 de febrer del 2025

El president d’Air Europa qualifica la ‘low cost’ Level de “conte de fades”

|

Redacció

La creació d’una nova companyia aèria, Level que pretén oferir vols intercontinentals ‘low cost’ des de Barcelona no ha estat ben rebuda entre altres companyies del sector. Si bé fa unes setmanes la seva principal competidora, Norwegian, presentava a Level com a un intent de frenar l’expansió de vols a El Prat, ara el president de Globalia i Air Europa, Juan José Hidalgo, la titlla de “conte de fades” que no pot tenir un final feliç.

“No és operatiu volar a 100 euros”, ha explicat l’empresari a elEconomista. Segons Hidalgo, el de Level és un model empresarial poc sostenible, en el qual els ingressos no cobreixen els costos de l’operativa. “Una altra cosa és que cobris un preu ridícul i després afegeixis tot tipus de taxes per diversos conceptes, fins a cobrir el preu de cost. Llavors sí, si comences a enganyar amb altres cobraments potser sí que quadren els comptes”, sentencia.

El mes passat IAG (‘holding’ que engloba a British Airways, Vueling, Aer Lingus i Iberia),  va presentar la nova marca per tal de competir amb la nova oferta de vols de baix cost a diversos punts d’Amèrica anunciada per Norwegian. La firma ha anunciat trajectes de Barcelona a San Francisco i a Los Angeles (on també volarà Level), a més de a Buenos Aires i Punta Cana. IAG ha tingut èxit en anteriors ocasions amb estratègies similars, que han comportat una pèrdua final de rutes pels consumidors:  davant l’èxit de Vueling, el conglomerat britànic va crear Clickair, una companyia que va rebentar els preus dels trajectes oferts per la seva competidora, fins a debilitar a la ‘low-cost’ i obligar-la a unir-se a IAG.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483