Dimarts, 05 de novembre del 2024

Preparats, llestos… app!

|

Eduard Fernández (@eduard_bcn)

Un total de 2.751 sol·licituds per penjar nous programes a diari, i més de 3 milions d’aplicacions disponibles. Aquestes són les estadístiques del mes de desembre passat de l’App Store, la botiga d’Apple per programari de telèfons intel·ligents i tabletes. La xifra és un indicador del dinamisme del mercat del ‘software’ per dispositius portàtils, però també del repte que suposa desenvolupar aplicacions que els usuaris volen en un mercat tant saturat.

Ara, un nou esdeveniment que se celebra a Barcelona busca impulsar emprenedors joves que vulguin provar sort en aquest mercat. La primera edició del ‘Mobile Weekend’ reuneix aquest cap de setmana a 40 participants que es posaran al capdavant  de 5 equips.

Durant tres dies, els participants treballaran per transformar les seves idees en un pla de negoci viable. Finalment, se seleccionaran 3 guanyadors que rebran finançament de fins a 100.000 euros i assessorament per fer realitat el projecte.

L’emprenedora Melissa Savlind és una de les 40 participants que defensarà davant el jurat el seu projecte durant aquests dies. Savlind aspira a posar en funcionament una aplicació que combini turisme i realitat virtual. “Volem ajudar a les persones a escollir on viatjar, i que ho facin a través de la realitat virtual, perquè sigui més divertit”, explica l’emprenedora. Savlind, originària de Suècia, considera que la tecnologia per aplicacions mòbil “és el futur”, i per això ha decidit provar de desenvolupar aquest primer projecte personal.

Recerca internacional

“Amb el ‘Mobile Weekend’ busquem recollir idees d’emprenedors, i veure si són similars a idees que nosaltres també tinguem”, explica a Més Economia Patricio Hunt, un dels fundadors de Capptains, una empresa impulsora de ‘start-ups’ centrada en el món de la telefonia mòbil que organitza la competició.

Hunt assegura que una dels aspectes que l’empresa més valora a l’hora de llançar un possible ‘spin-off’ per desenvolupar l’aplicació és que es puguin monetitizar. “La principal causa de fracàs entre les ‘start-ups’ és llançar una idea per la qual no hi ha mercat, és a dir, tractar de solucionar una idea que no existeix. Per això realitzem una important recerca a d’altres regions, per entendre què està funcionant, i com podem millorar-ho”, explica Hunt.

Des de Capptain també destaquen que altres factors com la capacitat per viralitzar l’app i créixer orgànicament, la generació de continguts per part dels propis usuaris són determinants a l’hora d’elegir quines aplicacions impulsar des de la companyia.

Si bé la competència és intensa, el potencial del mercat mòbil sembla no tenir límits: a nivell europeu, 78 de cada 100 habitants té el seu propi ‘smartphone’, i a nivell global, el nombre de terminals se situa en 7.900 milions i supera el total d’habitants del planeta. A més, des de Capptain destaquen que fins al 50% del tràfic d’internet es canalitza a través dels telèfons intel·ligents.

Barcelona, imant d’start-ups

Durant els últims anys, Barcelona s’ha convertit en un referent en el desenvolupament d’empreses d’alt creixement digital en el sud d’Europa, i Catalunya comptava l’any 2015 amb 1.100 firmes d’aquest tipus. Savlind admet que desenvolupar la seva aplicació, lligada als viatges, és especialment fàcil a la capital catalana, un dels principals destins turístics a nivell internacional.

“Barcelona és un ecosistema en ple desenvolupament, i empreses molt importants estan instal·lant-se aquí”, explica Hunt. La nova situació, però, ha provocat una gran competència en el mercat per retenir el talent, i algunes fonts del sector es queixen de la falta de professionals especialitzats en la programació i el desenvolupament d’aplicacions. Hunt, però, respon que més enllà dels fitxatges a través de “la txequera”, sovint el més important per les incubadores és aconseguir engegar projectes innovadors, que aconsegueixin atraure als professionals per la seva qualitat.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483