La companyia OUIGO, de la francesa SNCF, ha assegurat en declaracions a l’ACN que “s’adaptarà en cada moment” a les decisions de les autoritats en matèria de mobilitat i que per ara manté el 15 de març del 2021 per començar a operar a l’Estat, un cop entri en vigor la liberalització del sector de l’alta velocitat a mitjans del mes que ve. “OUIGO és una empresa responsable que pren les seves decisions tenint en compte el context sanitari i les normes vigents com l’actual estat d’alarma”, apunta la companyia, que junt amb ILSA, a partir del 2022, entrarà a competir amb Renfe. D’aquesta manera, OUIGO desmenteix que tingui previst endarrerir les seves operacions a l’Estat com a conseqüència de la pandèmia.
OUIGO és la marca de baix cost de SNCF i va ser una de les companyies guanyadores en el concurs per obrir el sector de l’alta velocitat a més empreses, a banda de Renfe. Oferirà cinc freqüències en el corredor Barcelona-Madrid, amb aturades a Tarragona i Saragossa. A mode promocional, llençarà a bitllets a un euro a Madrid, Barcelona, Saragossa i Tarragona per als 10.000 primers viatgers que es registrin a la seva web a partir del 24 de setembre.
Posteriorment, l’operador continuarà ampliant la seva activitat a l’Estat per arribar a València, Alacant, Còrdova i Màlaga fins arribar a les 30 freqüències diàries, segons va explicar el setembre passat.