Sánchez creu que cal una “anàlisi rigorosa” davant la proposta d’aplicar una tarifa mínima en els trajectes aeris en la reunió celebrada a Barcelona
La comissària de Transports, Adina Valean, ha afirmat aquest divendres que aposta per no prohibir els vols entre ciutats separades per menys de 500 quilòmetres si hi ha alternatives de transport i ha posat l’exemple del tren d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid, on els viatgers s’han decantat de manera natural pel mode ferroviari. Així ho ha dit en la roda de premsa després de la reunió informal de ministres europeus al recinte modernista de l’Hospital de Sant Pau. Per la seva banda, la ministra espanyola, Raquel Sánchez, ha opinat que caldria una “anàlisi rigorosa” de la proposta de França d’aplicar una tarifa mínima en els trajectes aeris, tot i que ha deixat clar que és una qüestió que no s’ha tractat a la trobada.
“Espanya és un país amb grans necessitats d’infraestructures perquè és molt extens però al mateix temps pot ser un exemple, com l’alta velocitat entre Madrid i Barcelona”, ha manifestat Valean, a preguntes dels periodistes. “Si hi ha alternatives, es podrà triar. No hem de prohibir res, el que hem de fer és construir molt”, ha reflexionat la comissària europea.
De l’Estat, Valean també ha ressaltat els projectes que té en marxa i ha manifestat la importància que en les connexions transfronteres França també s’hi mostri d’acord. “I ho està”, ha emfatitzat. En aquest sentit, ha comentat que la CE està disposada a ajudar-los en els sues projectes per construir “infraestructures sostenibles i per prestar servei als ciutadans sense mesures limitadores”.
D’altra banda, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha explicat que en la trobada d’aquest divendres no s’ha parlat sobre la proposta francesa d’aplicar una tarifa mínima als bitllets d’avió i que suposaria una trava per als vols de baix cost. Sánchez ha reconegut que no coneixia la mesura al detall, però ha comentat que caldria una “anàlisi rigorosa i detallada” i veure “si pot tenir encaix polític, quin seria el seu impacte en el transport aeri i la seva efectivitat”.
La reunió d’aquest divendres, en la qual hi han assistit una vintena de ministres europeus ha finalitzat al migdia amb la signatura de la Declaració de Barcelona, que recull els principals reptes del sector del transport públic amb l’objectiu que fomenti una major cohesió social i territorial.
Sánchez ha subratllat que és “essencial” que la mobilitat sigui un dret igual per a tots els ciutadans, amb independència del lloc de residència -ja sigui una ciutat o una zona rural, la capacitat econòmica o de si es disposa d’un vehicle-. “Volem que aquests condicionants no determinin el dret a la mobilitat”, ha apuntat.