Nokia i Sony no participaran de forma presencial el Mobile World Congress d’enguany per la pandèmia, segons ha pogut confirmar l’ACN aquest dimecres. En el cas de Nokia, el grup finlandès ha emès una declaració argumentant que la decisió té com a objectiu “preservar la salut dels treballadors, clients i socis”. “Donada la naturalesa internacional de l’esdeveniment i un desplegament de les vacunes en les seves primeres fases, hem pres la meditada decisió de participar únicament de forma virtual a l’esdeveniment”, ha afegit el grup. Les baixes se sumen a la de la sueca Ericsson, que aquest dimarts va al·legar motius de seguretat davant “els continus impactes de la covid-19”.
Tot i l’anunci, Nokia assegura que participarà en actes en formats no presencials per seguir vinculada al congrés. “Entenem que GSMA està planejant una sèrie d’activitats virtuals i treballarem amb ells per entendre com podem participar”, ha apuntat l’empresa multinacional amb seu a Finlàndia en la seva declaració.
El buit presencial que deixarà Nokia és un dels més rellevants, ja que la companyia tenia reservats tres ‘stands’ que sumaven gairebé 1.700 metres quadrats. Pel que fa a Sony, l’empresa japonesa comptava amb dos espais que junts sumaven més de cinquanta metres quadrats, mentre que l’espai que ocupava Ericsson era de més de 6.000 metres quadrats.
En un comunicat remès a l’ACN, Sony assegura que no participarà al MWC 2021 i no matisa si estudia formar part dels esdeveniments no presencials, com ha fet Nokia. La multinacional assenyala que “a mesura que el món es desplaça cada vegada més cap a les oportunitats digitals i en línia per evitar la propagació de la covid-19, Sony es comunicarà de manera que pugui oferir les notícies sobre els seus productes “a un públic més ampli”.
Tot plegat es produeix després que GSMA –l’empresa organitzadora del congrés- anunciés que els assistents a la fira hauran de portar un test negatiu de coronavirus cada 72 hores per poder entrar al recinte. Per altra banda, l’entitat té previst instal·lar tres punts per fer tests ràpids a les entrades de la Fira de Barcelona i 13.000 dispensadors de gel hidroalcohòlic.