Nissan ha xifrat en 1.450 milions d’euros el cost de tancar les plantes a Catalunya, segons ‘La Vanguardia’. Els informes interns de la companyia calculen en 210 milions d’euros a l’any els costos actuals de la planta a la Zona Franca i sumen 250 milions pel tancament dels centres de Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca. La companyia preveu una dotació de 600 milions per a les indemnitzacions i una de 310 milions per al cost fiscal de les amortitzacions anticipades. Per altra banda, el reacondicionament dels terrenys es calcula en cent milions i l’empresa preveu una despesa de 190 milions més en costos indirectes. La suma supera la previsió del Ministeri d’Indústria, que va xifrar en mil milions els costos de tancar les plantes.
El cost de sortir de Barcelona representa un terç dels 5.000 milions d’euros en préstecs que la multinacional japonesa ha sol·licitat a la banca per dotar-se de liquiditat i fer front a les pèrdues, així com portar a terme un pla de reestructuració.
A més, segons els càlculs de la companyia, és més car tancar les plantes de Catalunya que fer-les més competitives. Aquest escenari requeriria una inversió de 398 milions d’euros i uns ajuts públics de 70 milions, que tant el govern espanyol com la Generalitat havien acceptat.
CARTA DELS PARTITS DEL CONGRÉS
La majoria de partits del Congrés dels Diputats han enviat una carta al president de Nissan, Makoto Uchida, per demanar la continuïtat de la fàbrica de Barcelona. Segons un comunicat del PSOE, la iniciativa, promoguda per la portaveu socialista a la cambra baixa, Adriana Lastra, compta amb la firma de pràcticament tots els portaveus parlamentaris. PP, Podem, ERC, Cs, JxCat, PNB, EH Bildu, Més País, Compromís, UPN, Coalició Canària, Nova Canàries, PRC, Fòrum Astúries i Terol Existeix han signat la carta. No hi són les firmes de Vox, la CUP i el BNG. La carta expressa el “màxim i ferm” suport a la continuïtat de Nissan a la capital catalana i recorda que “sosté milers de llocs de treball”.