Dijous, 12 de desembre del 2024

Nissan treballa en un pla de contingència que contemplaria el tancament de la seva planta de Barcelona

El pla és amb motiu del Brexit i contemplaria l'opció de duplicar la seva implantació al Regne Unit i el tancament de les seves factories a Europa continental

|

Segons comenten al Financial Times fonts involucrades en les negociacions, la signatura es va fer a finals de l’any passat per a estudiar l’opció de deixar d’acoblar models a Barcelona i a França.

En aquest escenari, la planta de Sunderland al Regne Unit es mantindria com a part d’un intent de guanyar participació en aquest mercat, a causa que altres fabricants que importen els seus models a país insular s’enfrontarien a el pagament de nous aranzels, de manera que els models fabricats per Nissan al Regne Unit tindrien un avantatge competitiu i podria passar de el 4% de quota de mercat al 20%.

Les mateixes fonts van confirmar que aquest pla de contingència es va elaborar abans que Makoto Uchida fos nomenat nou conseller delegat.

“Neguem que existeixi tal pla de contingència”, ha subratllat un portaveu de Nissan Europa. “Hem modelat totes les ramificacions possibles del Brexit i el fet és que tot el nostre negoci, tant al Regne Unit com a Europa, no és sostenible en el cas dels aranzels de l’Organització Mundial de el Comerç”, ha indicat el mateix portaveu, pel que ha instat les dues parts a buscar un Brexit “equilibrat i ordenat”.

NISSAN BARCELONA
Per la seva banda, la setmana passada els treballadors de la factoria barcelonina de Nissan van mostrar la seva desconfiança amb els plans de la companyia per al futur de les seves factories d’Espanya i van criticar l’incompliment dels acords amb la part social per part de l’automobilística.

Així, representants dels sindicats CCOO, Sigen-Usoc, UGT i CGT temen que aquest any serà l’últim que fabricaran la furgoneta NV-200 elèctrica abans que la companyia traslladi la seva producció a una planta francesa de Renault, com va passar recentment amb la seva homòloga de combustió.

“Com la NV-250, que és la substituta de la NV-200 de combustió, comparteix plataforma amb la Renault Kangoo, i aquesta treu el model elèctric aquest any, és fàcil deduir que la NV-250 també traurà el seu model elèctric, i llavors, per lògica, se suposa que deixarem de fabricar la nostra. Això ja ho estem veient venir, i quan preguntem, ens el tornen a negar “, han raonat Miguel Ángel Boiza, de CCOO

També en una roda de premsa van acusar la companyia de retardar la part important de les inversions promeses fins al final, com la prevista per a una nova planta de pintura de la Zona Franca de Barcelona, ​​xifrada en 70 milions d’euros: “Aquí ningú es creu que si no ens donen vehicles nous hi haurà una planta de pintura “.

D’altra banda, la mateixa factoria deixarà de fabricar el ‘pick-up’ Classe X de Mercedes-Benz, segons va comunicar el vicepresident sènior i president de comitè de direcció de Nissan a Europa, Gianluca de Ficchy, als comitès d’empresa de les factories de Nissan a la Zona Franca i Montcada.

La planta, que es troba per sota de l’30% de la seva capacitat productiva, va fabricar un total de 8.000 unitats de el model de Mercedes-Benz l’any passat, cosa que representa un 14,5% de la producció de la factoria, que va arribar als 55.000 vehicles anuals en 2019. Per això, els sindicats van alertar que amb aquesta pèrdua, la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona, ​​que es queda ara amb la fabricació de dos ‘picks-ups’, la Nissan Navara i la Renault Alaskan, i l’esmentada NV-200 elèctrica, també tindrà un excedent de plantilla a partir de maig, data en què es deixarà de fabricar la furgoneta per a Mercedes-Benz.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483