Dijous, 12 de desembre del 2024

MSC Creuers farà 111 escales a Barcelona aquest estiu i portarà més de 550.000 turistes a la capital catalana

El president del Port de Barcelona adverteix que l'impost sobre grans vaixells pot provocar deslocalitzacions

|

MSC Creuers portarà més de 550.000 turistes a Barcelona aquest estiu. La capital catalana serà el principal port de la companyia a l’Estat amb 111 escales durant el període estival. Un dels bucs que desembarcarà a Barcelona serà el MSC World Europa, un dels més grans del món propulsat per GNL amb 2.600 cabines i un dels primers a fer servir la tecnologia de pila de combustible. En total, la tercera companyia de creuers més gran del món preveu un increment de trànsit del 23% als ports espanyols.

Segons ha destacat el director general d’MSC Creuers a Espanya, Fernando Pacheco, la companyia preveu un “bon any” amb més de 500 escales a l’Estat. L’estiu passat, l’empresa va créixer un 20% més que el 2019 al mercat espanyol i, el 2024, la companyia tindrà operativa una nova terminal a Barcelona, “dotada amb instal·lacions de subministrament d’energia verda als bucs”, segons ha assegurat el president del Port de Barcelona, Lluís Salvador.

IMPOST ALS GRANS VAIXELLS
Justament, Salvadó, ha advertit que l’avantprojecte de llei que prepara el Govern sobre l’impost als grans vaixells com els creuers o bucs de càrrega pot comportar deslocalitzacions d’escales. “Segurament és el primer impost de caràcter mediambiental que pot generar deslocalitzacions, i per tant, ens cal una avaluació de l’impacte econòmic”, ha dit. “En altres impostos ambientals no hi ha temes substancials, les grans superfícies no es deslocalitzen, els vehicles no es deslocalitzen però les escales de les embarcacions sí”, ha afegit Salvadó, que ha confirmat que el Port presentarà al·legacions abans que finalitzi el termini, el 17 de febrer.

El president del Port de Barcelona s’ha mostrat partidari tornar a la posició del 2017 davant el “possible risc” que els grans vaixells que ara fan escala a Barcelona se’n vagin a un altre port del Mediterrani i, de passada, traslladi les emissions a un altre punt. “L’objectiu no és desplaçar les emissions, és reduir-les”, ha comentat en la roda de premsa per presentar els resultats del Port de Barcelona corresponents al 2022.

“És obvi i normal que hi ha uns elements que Economia i Hisenda no disposa, però sí el Port de Barcelona, sobre què passa en certs segments si apliques la taxa”, ha continuat Salvadó, que ha avisat que si un vaixell descarrega en un altre port el que farà és posar “els contenidors a la carretera generant unes altres emissions”. “És important fer un balanç global”, ha insistit.

El president del Port de Barcelona ha afegit que les al·legacions que farà el Port aniran en la línia de millorar el redactat i tenir un “encaix entre totes les visions”. D’altra banda, ha reivindicat la feina del Port des del 2018 en les accions a favor de la sostenibilitat mediambiental i que s’han traduït en “centenars de milions d’euros pe reduir de forma dràstica les emissions de Nox, les partícules de sofre i sense perdre de vista les emissions de CO2”.

Entre aquestes inversions, ha citat l’increment del transport ferroviari, l’electrificació del port, l’ús de combustibles menys agressius o el trasllat els creuers al Moll Adossat per allunyat les emissions del centre urbà de Barcelona.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483