Dijous, 27 de febrer del 2025

Montero prepara la gran trampa dels pressupostos espanyols

Convidarà a tots els partits a negociar i amb l’excusa dels diners europeus demanarà la seva aprovació

|

La ministra d’Hisenda espera que puguin arribar al Congrés a finals de setembre o principis d’octubre

La portaveu del govern espanyol i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, ha insistit que convidarà tots els partits, també els de dretes, a negociar els pressupostos generals de l’Estat. “Ningú sobra”, ha dit Montero aquest dijous al matí en una entrevista a ‘RNE’, després que el vicepresident segon, Pablo Iglesias, digués que la presència d’Unides Podem a l’executiu és “incompatible” amb pactar-los amb PP i Cs.

El somni humit de Pedro Sánchez: aprova els pressupostos amb Ciudadanos, PNB i ERC

Segons Montero, són “opinions personals” que Iglesias va dir en un context menys institucional però ha remarcat que l’executiu té les “idees clares”. La portaveu del govern espanyol ha dit que “és el moment de l’acord, de grans pactes” i no ho és de “vetos creuats”.

“No comparteixo que en aquests moments es puguin posar aquestes línies sinó que estic més en la voluntat que tots remem perquè aquest país pugui sortir fort”, ha destacat. Montero ha reconegut que Unides Podem i Cs tenen discrepàncies “molt difícils de salvar” però ha dit que en aquest moment “insòlit, singular i inèdit” cal superar-les.

Utilitzar els diners d’Europa com a xantatge emocional  

“Ens juguem tant com a país que hem d’elevar la mirada i tenir llums llargues”, ha afirmat Montero, que ha dit que el govern de coalició està “fort” i “cohesionat”. Montero vol que a finals de setembre o principis d’octubre els pressupostos puguin entrar al Congrés. “Tenim avançat l’esquelet”, ha dit.

 

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483