Dilluns, 04 de novembre del 2024

El Mobile World Congress, una finestra al món per les ‘start-ups’ catalanes

|

Eduard Fernández (@eduard_bcn)

El Mobile World Congress (MWC), que se celebra aquesta setmana al recinte firal de Gran Via, a l’Hospitalet de Llobregat, suposa una cita ineludible per les firmes catalanes del món digital, que s’embarquen durant cinc dies en una marató de reunions i contactes entre empresaris. La trobada d’enguany de tecnologia mòbil ha comptat amb la presència d’un total de 105 companyies de Catlaunya, ubicades en un dels pavellons centrals del recinte.

“Tenir presència al MWC et permet concentrar mig anys de reunions en tres dies i mig”, explica Roger Olivet, cap de producte de l’start-up de seguretat digital Biid. L’empresa, fundada fa tres anys, està especialitzada en millorar la seguretat d’aplicacions per fer tot tipus de tràmits, en sectors com el de l’administració pública o les finances tecnològiques. De fet, la firma ha ha emprés recentment un primer projecte amb l’Ajuntament de Barcelona per assessorar en el desenvolupament de software que permeti als usuaris tràmits administratius i la gestió de l’identitat digital dels ciutadans.

“Fins ara s’ha maltractat a l’usuari final, i fins i tot professionals que lidiaven a diari amb aquest programari tenien problemes”, critica Olivet. Biid, fundada fa 3 anys, compta amb un equip de més de vint persones, ubicades en dos oficines a Sant Cugat, Londres i Minsk, a Bielorrússia.

Un cas similar és el de l’assessoria Informa, que ha decidit assistir per primer cop a l’esdeveniment després d’unir forces amb inAtlas, una eina de geolocalització de dades creada a Barcelona. “Cerquem empreses que vulguin establir-se a la zona, ja que a través de la nostra eina podran localitzar perfectament qüestions com on els interessa ubicar-se, o descobrir quins són els seus principals competidors”, explica Pedro Tort-Martorell, director de l’oficina a Catalunya d’Informa. La firma compta amb dades de 3,2 milions de companyies espanyoles, que, gràcies a la tecnologia d’inAtlas, ara poden ser revisades també sobre el mapa perquè els clients puguin obtenir una visió més clara del mercat local.

D’altra banda, una altra empresa catalana proposa des del seu expositor del MWC solucions vinculades a un dels temes estrella del congrés: l’internet de les coses. Accent ofereix sensors que permeten localitzar en tot moment objectes com claus o maletes, i treballa amb reconegudes firmes internacionals com Samsonite o Volkswagen. Des de l’empresa, que va néixer fa una dècada, s’explica que la seva clau per triomfar ha estat la cerca del valor afegit, treballant amb un procés de producció automatitzat, i parant especial atenció al disseny del producte.

“El nostre model passa per apostar per la innovació i oferir un servei integrat al client, que compti amb serveis de consultoria, enginyeria i producció del producte”, diu Jordi Casamada, conseller delegat de la firma. Des d’Accent, que ha assistit en tres ocasions al MWC, s’afira que la marca Barcelona “obre moltes portes” especialment a nivell europeu, i es descriu l’esdeveniment com una oportunitat per “donar-te a conèixer a nous clients”.

‘Speed dating’ empresarial

L’oportunitat de conèixer possibles socis i clients ha fet que l’organisme per a la competitivat de l’empresa de la Generalitat,  ACCIÓ, hagi organitzat, com a part de l’European Enterprise Network, fins a 1.900 reunions entre empresaris aquests dies. Entre els participants hi ha fins a 163 societats catalanes, i fins a 43 països representats. Clara Viladomiu, gestora de projectes de cooperació tecnològica internacional, compara les trobades amb ‘l’speed dating’, on la gent “ja sap el que vol” i es donen casos tant de gent que “ve a vendre el seu producte”, com d’altres que busquen “trobar nous socis”.  Alguns dels principals sectors representats són el del desenvolupament d’aplicacions relacionades amb el món de les ciutats intel·ligents i l’internet de les coses.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483