El Grup Mediapro obrirà centres de producció virtual a Barcelona, Nova York, Miami i Madrid entre 2023 i 2024. En el marc de la fira Integrated Systems Europe (ISE) de Barcelona, la companyia ha explicat que invertirà 3,5 MEUR en el centre de producció de Barcelona amb un plató de 500 metres quadrats i amb 235 metres quadrats de pantalles LED. La innovació audiovisual permet combinar entorns, paisatges i objectes reals amb d’altres creats digitalment. La instal·lació a la capital catalana es posarà en marxa a finals de 2023 i mentre que el segon centre de producció virtual a Nova York, que serà una realitat el tercer trimestre de l’any, comptarà amb 1.500 metres quadrats d’instal·lacions. El 2024 s’engegaran els centres de Miami i Madrid.
Les innovacions que impulsa Mediapro formen part del pla estratègic de la companyia i crearà quatre centres de producció virtuals que combinaran l’última tecnologia LED amb croma. Segons han explicat, de cara al futur la companyia catalana té previst ampliar la tecnologia a tots els centres de producció i arribar als 350.000 metres quadrats dels en els centres de Barcelona, Bilbao, Madrid, València, Saragossa, Buenos Aires, Brussel·les, Toronto, Bogotà, Nova York, Miami, Ciutat de Mèxic, Lima i Lisboa.
Pel que fa a la nova tecnologia, permet recrear en un mateix plató una gran quantitat d’escenaris i situacions amb un grau alt de realisme sense desplaçaments i sense necessitats de llargs i complexos processos de postproducció. La producció virtual permet més control creatiu per part dels directors, realitzadors, directors d’art i de fotografia perquè sempre poden veure el resultat final. A banda dels avantatges creatius i econòmics, s’estima que es una dinàmica de treball més sostenible perquè redueix les emissions de CO2 en comparació amb un rodatge convencional.
En declaracions amb l’Agència Catalana de Notícies, el soci gestor de Mediapro, Tatxo Benet, ha explicat que la innovació que han presentat a l’ISE serà una de les properes “revolucions audiovisuals” que afectarà continguts com programes de televisió, sèries, pel·lícules o publicitat.
Benet ha dit que els actuals platós amb croma aporten imatges molt “planes” i “estàtiques”. “Aquí el que estem parlant és la creació d’entorns absolutament virtuals que a través de pantalles LED o del mateix croma reprodueixen la realitat exactament amb el sentit de l’acció del que està passant”, ha comentat.
L’empresari català ha explicat que s’utilitzen algoritmes informàtics perquè càmera i la realitat virtual funcionin com si estiguessis fent un exterior. “Això servei perquè en pel·lícules, anuncis o sèries es facin menys rodatges a l’exterior i es faci més plató. Moltes coses que abans se solucionaven amb la postproducció ara es fan abans amb la preproducció”, ha concretat. El periodista ha considerat que aquests platós virtuals faciliten la feina als equips perquè redueixen els desplaçaments. “A l’actor li és igual si està en un entorn virtual que un real, ell entra en situació i actua. Haurà d’adaptar-se una mica al principi però tampoc gaire”, ha conclòs.