Redacció
Després de setmanes d’especulacions, la primera ministra britànica, Theresa May, ha anunciat avui que Gran Bretanya abandonarà el mercat únic establert per la Unió Europea, en comptes de buscar possibles opcions que garantissin la lliure entrada de béns i serveis britànics al continent.
May ha explicat que el seu govern buscarà el major accés possible als mercats europeus, però també ha remarcat la necessitat de buscar nous socis comercials més enllà d’Europa, segons recollia Reuters. Es preveu que Gran Bretanya activi formalment les negociacions per a abandonar l’aliança econòmica a finals de març, i a partir d’aquell moment el país tindrà dos anys per negociar la sortida de la UE.
“Farem tot el possible per evitar una situació límit disruptiva, i farem tot el possible per aconseguir els nous acords que la Gran Bretanya i la Unió Europea necessitem per avançar cap a una nova aliança”. Tot i això, la líder del govern ha remarcat que, si és necessari, estarà disposada a abandonar el bloc sense cap acord alternatiu, afirmant que “no tenir acord és millor que tenir un acord dolent per Gran Bretanya”. D’altres països, com Noruega, formen part de la Unó Econòmica Europea sense formar part de l’aliança, la qual cosa permet al país tenir accés al mercat únic, tot i que a canvi es veu sotmès a diverses normes de la UE.
Tot i això, la governant conservadora ha anunciat que el pacte final amb la Unió Europea haurà de ser aprovat pel Parlament britànic un cop finalitzin les negociacions.