Anna Solé Sans @AnnaSole_
El comerç electrònic està en auge. Ho demostra un estudi de l’IESE que constata que el 40% dels europeus ja compra de forma regular per internet. I aquest mateix estudi recull també que en els pròxims anys hi haurà canvis importants als departaments de vendes, marketing i tecnologies de la informació.
En tots els països europeus hi ha una tendència que es manté clara. Els homes són els protagonistes de les compres online. Segons un estudi realitzat per Idealo, les compradores online a Espanya ja són més del 46%, xifra que podria créixer en els pròxims anys.
Els clients són cada vegada més exigents i ja no busquen només el millor preu sinó també rebre la seva nova adquisició tan aviat com sigui possible. Per tant, l’increment de les compres per Internet també fa créixer un altre problema: la logística, que sempre ha estat l’assignatura pendent de les empreses de paqueteria. Així, l’e-commerce també fomenta el fet que aquestes busquin fomentar els punts de recollida i es preocupin de buscar unes entregues cada vegada més sostenibles.
Un transport més sostenible
“De manera general, estem desenvolupant tecnologia en aquest sentit… i en concret actualment la nostra tecnologia permet als transportistes optimitzar les rutes i fer que les furgonetes vagin amb una capacitat òptima estalviant trajectes innecessaris”, asseguren els responsables de l’empresa de missatgeria Furgo al Més Economia.
Pel que fa al repte de la distribució immediata la mateixa empresa reconeix que “el repte és poder garantir una flora amplia de vehicles adequats segons les càrregues en cada moment i situació”.
De fet, cada vegada són més les companyies del sector implicades en donar resposta a aquest problema latent. MRW s’ha sumat recentment a la campanya “Jo estimo la meva ciutat” posada en marxa pel Gremi del Motor. L’objectiu és, ni més ni menys, comunicar que el sector de l’automoció de Catalunya vol vetllar per contaminar menys i fer que les ciutats siguin més sostenibles.
Així, l’empresa logística vol valorar l’esforç i la recerca per buscar noves solucions que contribueixin a la sostenibilitat. En el cas concret d’MRW està centrada a millorar les entregues denominades com a última milla amb una clara aposta per una flota de vehicles elèctrics per tal de reduir les emissions, la contaminació acústica i els costos. Així, la companya compta també amb bicicletes, motos i tricicles per tal de realitzar les entregues.