Dilluns, 23 de desembre del 2024

L’ofec de la ‘marca Espanya’ a l’estranger

|

Eduard Fernández (@eduard_bcn)

Es pot aconseguir que els turistes deixin de viatjar a ‘Spain’, i per contra visitin el País Valencià, Catalunya o les Illes Balears? Aquesta és la proposta que va defensar ahir el director de Turisme de les Illes Balears, Pere Muñoz, durant la jornada “L’hora de les decisions”, organitzada a València per l’Institut Ignaci Villalonga d’Economia i Empresa. Fent referència als bons resultats turístics de les tres comunitats autònomes, que junts acumulen més del 50% dels turistes que visiten l’estat espanyol, Muñoz va criticar “l’omnipresència de la marca Espanya a nivell internacional”. “Turespanya se’ns comença a quedar petita, ja que fem gran la ‘marca Espanya’, però a nosaltres no ens compensa”, sentenciava el responsable de turisme balear.

“Seria bo que l’Euroregió de l’Arc Mediterrani [que comprèn País Valencià, Illes Balears i Catalunya] tingués una estratègia comuna a l’estranger, ja que seríem més fort, augmentaríem les possibilitats d’entrada en els mercats emissors i el resultat final seria un millor turisme”, defensava Muñoz.

Responent a la proposta, el director general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, avançava que ja s’han realitzat reunions per coordinar esforços amb el govern valencià. “Si ho volem fer, només depén de nosaltres”, reblava Bono.

Gestió aeroportuària

A part d’explorar noves col·laboracions, Bono va reivindicar la transferència de tarifes aeorportuàries als governs autonòmics. “Reclamem la gestió pel nostre coneixement de les necessitats d’aquestes infraestructures”, assegurava el conferenciant. En aquest sentit, Bono va destacar la necessitat de comptar amb estructures aeroportuàries ben connectades, i adaptades a “criteris d’intermodalitat”.

Finalment, el president de l’Agència Valenciana de Turisme, Francesc Colomer va defensar la importància de “no difuminar els elements diferenciats” de l’Euram. “Cal subratllar els elements propis, la qual cosa suposarà una major competitivitat”, deia Colomer. Així, des de la Generalitat Valenciana es recomana buscar una diversitat que sigui transformada “en quelcom harmònic, intel·ligent i eficaç”.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483