L’Integrated Systems Europe (ISE), el saló audiovisual més gran del món, va triar Barcelona com a seu per poder expandir-se després de constatar que tard o d’hora superaria la capacitat del recinte firal d’Amsterdam, on van ser vuit anys. “No volíem fer voltes per Europa com nòmades, sinó trobar un lloc que ens donés el potencial de créixer, a la fira però també a la ciutat”, ha explicat el seu director general, Mike Blackman, durant la inauguració de la Setmana del Talent Audiovisual, impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya.
El director d’ISE també ha dit que no espera que el nombre d’assistents que s’acostin a Barcelona entre l’1 i el 4 de juny sigui “molt més baix” que els del febrer del 2020, quan van rebre 52.000 persones. “Ens preparem per rebre menys assistència però treballarem per arribar al màxim que puguem, no creiem l’assistència molt més baixa que la que vam tenir el 2020. Tenim esperança. Estem fent una campanya de màrqueting important i arribant a molta gent. La recerca que hem fet amb els nostres assistents ens diu que tenen moltes ganes de venir”, ha explicat.
L’ISE del 2020 va ser l’última gran fira de negocis que es va celebrar abans de l’inici de la pandèmia a Europa. Altres grans esdeveniments que s’havien de fer pocs dies després, com el Mobile World Congress, es van acabar cancel·lant. Blackman, que ha aparegut en forma d’holograma, ha afirmat que l’organització és conscient que no tothom que vulgui podrà desplaçar-se a Barcelona al juny i per això idearà una plataforma perquè els assistents no presencials puguin interactuar amb els expositors.
Els participants que es desplacin hauran de portar mascareta i sotmetre’s a controls de temperatura. A més, l’ISE s’està plantejant introduir tests ràpids i estudiant “moltes opcions” per donar als participants “la sensació de “seguretat absoluta”, segons el director de l’esdeveniment.
Blackman espera el saló sigui un “punt de partida per revitalitzar” el món de l’audiovisual després de la covid-19, que ha castigat severament àmbits com el dels espectacles en directe o el cinema. Aquesta “cabina de col·laboració”, tal com l’ha anomenat, ha de permetre donar una infraestructura perquè els assistents presencials i telemàtics puguin fer negocis i ensenyar els seus productes amb la qualitat necessària, un “repte” important per tots els expositors. “La fira serà un acte híbrid perquè el digital no és un format ideal per fer negocis en l’audiovisual”, ha admès el director de l’ISE, que ha reconegut que les solucions de “vídeo i l’àudio s’han de viure de primera mà”.
L’arribada als recintes de la Fira de Barcelona els ha permès organitzar millor l’espai i fer “un saló més congregat” cosa que facilitarà l’orientació, a diferència del que passava al recinte firal holandès. “Hem creat un entorn més orientable perquè la gent pugui trobar allò que busca”, ha afirmat. D’altra banda, ha avançat que les empreses emergents del sector de l’audiovisual tindran un paper important en l’edició del 2021 de l’ISE.
Pel que fa a l’impacte que pugui tenir l’esdeveniment a la ciutat de Barcelona, Blackman ha pronosticat que el volum de professionals que mou l’ISE contribuirà “enormement” a l’economia de la capital catalana. A més, ha assegurat que els participants podran descobrir la ciutat com a una nova ubicació pels seus negocis, ja que “la infraestructura empresarial de Barcelona ofereix moltes ajudes i dóna oportunitats per crear empreses”.