El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts la licitació de les obres de la segona fase de l’accés ferroviari a la Terminal 1 del Prat. Es tracta d’una superestructura de la doble via entre la línia de Barcelona-Tarragona, d’ample convencional, i les terminals T1 i T2, amb connexió a l’L9 del metro. Això vol dir que es podrà accedir en tren tant a la T1 com a la T2 i no com actualment que, de Sants només es pot arribar a la T2.
L’actuació, amb un termini d’execució de 24 mesos, té un cost aproximat de 74 milions d’euros. La fase anterior va consistir en la perforació del túnel d’uns tres quilòmetres del tram principal cap a la T1.
El temps estimat de viatge entre l’estació de Sants i la nova parada a la T1 serà de 19 minuts, i el govern calcula que se’n podran beneficiar entre set i nou milions de passatgers anuals. També, molt important, a l’aeroport s’hi podrà accedir directament des de Manresa i Maçanet, a través de les línies R4 i R2. La connexió beneficiarà prop d’un milió de persones del Vallès
D’altra banda, la infraestructura també permetrà un servei llançadora entre la T1 i la T2 i l’alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera Francesa. La Generalitat ha defensat fins ara que sigui un tren llançadora, gestionat per FGC el que enllaci Barcelona amb l’aeroport.