Dijous, 12 de desembre del 2024

L’estació Ernest Lluch de la línia 5 de metro entrarà en servei al juliol

Està previst que la utilitzin diàriament uns 15.000 usuaris, dels que un 15% faran correspondència amb el Trambaix

|

La nova estació Ernest Lluch de la línia 5 de metro a l’Hospitalet de Llobregat es posarà en servei el pròxim mes de juliol seguint el calendari previst. Així ho ha confirmat aquest dijous el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, durant una visita d’obres acompanyat de l’alcaldessa Núria Marín i la presidenta de TMB, Rosa Alarcón. L’estació, situada entre les de Collblanc i Pubilla Cases, ha tingut un cost de 17 milions d’euros i està previst que la utilitzin cada dia uns 15.000 usuaris, dels que un 15% faran correspondència amb el Trambaix. “Com qui no vol la cosa, aquesta legislatura estrenarem cinc estacions noves, dues d’elles a l’Hospitalet, i n’estem construint tres més a la Zona Franca”, ha destacat Calvet. Quan es posi en servei, l’estació Ernest Lluch de la línia 5 de metro serà la vintena de l’Hospitalet i la 163 de la xarxa metropolitana.

El conseller Calvet ha destacat que per assolir l’objectiu de tenir una mobilitat “més verda i sostenible” és imprescindible “disposar de més i millor transport públic”, principalment infraestructures ferroviàries per la seva major capacitat. El conseller de Territori ha recordat que el tram entre les estacions de Collblanc i Publilla Cases, d’1,2 quilòmetres, era el més llarg de la xarxa de metro i que amb la nova parada la distància passarà a ser d’uns 700 metres, l’habitual entre estacions al conjunt del sistema. Un dels aspectes més destacats de la nova estació és la seva intermodalitat, ja que serà intercanviador amb el Trambaix i amb línies d’autobús que van més enllà de l’àrea metropolitana de Barcelona, com ha destacat Rosa Alarcón.

Al seu torn, l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, ha assenyalat que l’estació Ernest Lluch, ubicada al límit amb Barcelona, serà un nou “punt de connexió” amb la capital catalana i un exemple més de la “realitat metropolitana” on els ciutadans utilitzen els mitjans de transport públic entre ambdues ciutats de manera “indiferent”.

Dos anys d’obres
El Departament de Territori i Sostenibilitat va iniciar el juny de 2019 els treballs per a completar l’estació Ernest Lluch de l’L5, que ja comptava amb l’obra civil executada. Els treballs han consistit principalment en el condicionament interior, la formació dels accessos, l’arquitectura, els acabats i les instal·lacions, juntament amb les construccions auxiliars de la nova estació, un nou pou de ventilació i un conjunt d’actuacions de reforç i drenatge de la infraestructura. Aquests treballs estan pràcticament finalitzats; resten per executar en les pròximes setmanes algunes tasques d’instal·lacions i arquitectura i la urbanització de la superfície a l’entorn dels accessos i la sortida d’emergència.

Ubicada sota la carretera de Collblanc, al límit entre Barcelona i Hospitalet de Llobregat, l’estació, disposa de tres nivells: carrer, vestíbul i andanes. El vestíbul, amb un accés per municipi a banda i banda del carrer de Collblanc, se situa a la cruïlla de la parada del Trambaix. A l’altre extrem de l’estació, a la cantonada amb el carrer d’Ernest Lluch de l’Hospitalet de Llobregat, s’emplaça la sortida d’emergència. En ser de nova construcció, l’estació està adaptada a persones amb mobilitat reduïda.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483